اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تفاوت 11 هزار تومانی سکه طرح جدید و قدیم

سایت طلا: عدم ضرب سکه قدیم و کمبود این سکه در بازار، باعث اختلاف 11 هزار تومانی آن با سکه طرح جدید شده است.

به گزارش سایت طلا طی چند هفته اخیر اختلاف دو سکه طرح قدیم و جدید دوباره افزایش یافت و هفته گذشته این تفاوت به 13 هزار تومان هم رسید.
امروز هرقطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم 280 هزار تومان و طرح جدید با اختلاف 11 هزار تومان، 269 هزار تومان در بازار معامله شد.

محمد کشتی آرای ،رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در گفتگو با سایت طلا، اختلاف بوجود آمده طی دو هفته اخیر در سکه طرح جدید و قدیم را ناشی از کم شدن سکه طرح قدیم در بازار دانست و عنوان کرد: از سال 1370 ضرب سکه طرح قدیم توسط بانک مرکزی متوقف شده و از این سال سکه طرح جدید(امامی) جایگزین این سکه گردیده و به عبارتی سکه طرح جدید سکه رایج در کشور شده است.

وی افزود: سکه طرح قدیم قیمت رسمی ندارد و برخی از کسانی که سکه داد و ستد میکنند، این سکه ها را در زمان افت بهای طلا، خریداری می کنند و حاضر نیستند در زمان نوسان با قیمت خرید و یا پایین تر به فروش برسانند، و بدین ترتیب در این بازار کمبود این سکه ها احساس میشود.

کشتی آرا، هرگونه قیمت حباب گونه را در بازار سکه طرح قدیم رد کرد و تصریح کرد: در اصول بازار هر موقع کالایی کم شود ،بهای آن افزایش میابد،بدین ترتیب نمیتوان گفت در بازار حباب قیمت وجود داردبلکه قیمتها واقعی است ولی بدلیل کمبود و عدم عرضه سکه طرح قدیم است که بهای آن افزایش یافته است.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد