اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

صرافی‌ها: گران خریدیم ارزان نمی‌فروشیم/مقاومت های تازه در برابر دستور بهمنی

علیرغم کاهش قیمت سکه در بازار، صراف‌ها به بهانه اینکه سکه را گران خریده‌اند، از فروش آن به قیمت‌های پائین‌تر خودداری می‌کنند.

به گزارش سایت طلا به نقل از خبرگزاری فارس اعلام برنامه جدید رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر کاهش 80 هزار تومانی قیمت سکه طی روزهای آتی موجب شده تا فعالان بازار طلا و ارز گله‌مند شوند.برخی از این افراد که عمدتاً صراف‌ها هستند به خبرنگار فارس می‌گویند از بی ثباتی سیاست‌های بانک مرکزی ناراحت هستیم و ناراحتی ما به خاطر کاهش قیمت‌ها نیست.
یک صراف در خیابان فردوسی در همین ارتباط گفت: ما خوشحال می شویم قیمت طلا برای دو ماه هم که شده کاهش پیدا کند اما این اتفاق نمی افتد.وی ادامه داد: برنامه‌ای که امروز رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده باعث شده تا مردم برای فروش سکه و ارز به صرافی‌ها و سکه فروشی ها مراجعه کنند.این صراف اذعان کرد: مردم زودتر از فعالان بازار متوجه برنامه جدید بانک مرکزی شده‌اند و همین هم دلیلی برای کاهش قیمت‌ها خواهد شد.
هم‌اکنون نرخ فروش سکه یک بهار آزادی در برخی از صرافی‌ها 620 الی 626 هزار تومان است البته صرافی‌ها خودشان اذعان کرده‌اند که قیمت واقعی سکه با اونس جهانی طلا باید 615 هزار تومان باشد اما مجبورند به خاطر اینکه سکه را گران خریده‌اند گران بفروشند.
یک بهار طرح قدیم نیز از 635 هزار تومان تا 640 هزار تومان در بازار برای فروش قیمت‌گذاری شده است.
نرخ‌های موجود در تابلوهای صرافی‌های خیابان فردوسی البته در ساعت مورد گزارش چندان مطمئن نبودند چراکه خبرنگار ما زمانی که صحت این نرخ‌ها را صرافان جویا می شد نرخ را تغییر می دادند.
نیم سکه نیز با قیمت 300 هزار تومان و ربع سکه هم با قیمت 150 هزار تومان در بازار فروخته می شوند. لازم به ذکر است که این صرافی‌ها نرخی برای خرید این سکه‌ها روی تابلوهای خود ننوشته بودند و برخی از آنها هم طبق معمول اعلام می کردند نه خرید داریم نه فروش.
طبق اعلام رئیس کل بانک مرکزی روند نزولی قیمت سکه از فردا تشدید خواهد شد و باید منتظر ماند تا این تحولات قیمتی را در بازار دید.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد