اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

یونان در انتظار کمک 8 میلیارد یورویی

جورج پاپاندرئو، نخست وزیر یونان پس از دیدار با رئیس جمهوری این کشور گفت مذاکرات برای تشکیل دولت ائتلافی آغاز شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از یورو نیوز روز یکشنبه قرار است آنتونیس ساماراس، رهبر حزب مخالف دولت با رئیس جمهوری یونان دیدار کند. رهبر مخالفان موافقت خود را با تشکیل دولت ائتلافی مشروط به این که فقط برای مدت کوتاهی باشد اعلام کرده بود تا پارلمان لایحه کمکهای مالی کشورهای اروپایی و صندوق بین المللی پول را تصویب کند. اما گفته است که باید هر چه سریعتر انتخابات زودهنگام برگزار شود.

حزب آقای پاپاندرئو می گوید باید از برگزاری انتخابات زودهنگام جلوگیری کرد چون انتخابات باعث به تعویق انداختن تشکیل دولت می شود و در نتیجه کمکهای مالی کشورهای اروپایی به یونان دیرتر به این کشور خواهد رسید.

جورج پاپاندرئو، ساعاتی پس از دریافت رای اعتماد از پارلمان گفت هدف دولت جدید یونان باید دست زدن به هر کاری برای دریافت کمکهای مالی بین المللی باشد.

هفته گذشته آقای پاپاندرئو طرح برگزاری همه پرسی درباره کمک کشورهای اروپایی را ارائه کرد. اگر مطابق پیش بینیها پاسخ مردم یونان به این همه پرسی منفی باشد، تلاش رهبران کشورهای اروپایی برای کمک به یونان بی نتیجه می ماند.

در صورتی که کمک هشت میلیارد یورویی اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول به دولت یونان تا ماه آینده میلادی نرسد، خزانه دولت این کشور خالی می شود./ح
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد