اونس طلا2378.34
مظنه16,266,000
18 گرم3,755,000
ارزش سکه36,647,298
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

حمایت از محرکه های اقتصادی برنانکه

برندگان جايزه نوبل اقتصاد در مورد بازسازی اقتصاد آمريکا از محرکهای اقتصادی بن برنانکه، رئيس بانک مرکزی آمريکا، حمايت کردند و خواستار کاهش دراز مدت کسری بودجه آمريکا شدند

به گزارش سایت طلا و به نقل از خبرگزاری رویترز در حالیکه مناقشات ارزی بین آمریکا و چین رو به گسترش است، انتظار میرود سنای آمریکا پس از یک هفته شور بعد از ظهر امروز لایحه را به رأی بگذارد که در صورت تصویب و قانونی شدن آن، چین را تحت فشار خواهد گذاشت تا واحد ارزی خود را در مقابل سایر ارزهای عمده جهان شناور سازد. در غیر اینصورت وزارت بازرگانی آمریکا بر روی کالاهای وارداتی از چین تعرفه های گمرکی خواهد بست.
چند ساعت پیش از آنکه مجلس سنا این لایحه را به رأی بگذارد، کورت کمپبل، مدیر کل وزارت امور خارجه آمریکا، روز سه شنبه وارد پکن شد و بیدرنگ با معاون وزیر امور خارجه چین به مذاکره پرداخت.
در همین حال روز سه شنبه چین ارزش برابری واحد پولی خود را در مقابل دلار آمریکا افزایش داد و آنرا به بالاترین سطح خود در یکسال گذشته رساند.
در خبری دیگر، سران اروپا کمتر از دو هفته، یعنی تا بیست و سوم ماه جاری میلادی بخود مهلت داده اند، تا پیش از اجلاس سران بیست کشور بزرگ صنعتی و در حال رشد جهان، موسوم به گروه 20، با تصویب طرح جامعی بتوانند با یک استراتژی جدید با بحرانهای مالی این اتحادیه، از جمله بحران بدهی یونان، مقابله کنند.
و سرانجام اینکه، توماس سارجنت، و کریستوفر سیمز، دو استاد اقتصاد دانشگاه نیویورک، که مشترکاً برنده جایزه نوبل سال 2011 میلادی در اقتصاد شدند، میگویند راه حل ساده ای برای حل و فصل مشکلات مالی و اقتصادی جهان وجود ندارد.
آقای سارجنت و سیمز در یک کنفرانس خبری در مورد بازسازی اقتصاد آمریکا از محرکهای اقتصادی بن برنانکی، رئیس بانک مرکزی آمریکا، حمایت کردند و خواستار کاهش دراز مدت کسری بودجه آمریکا شدند. برندگان جایزه نوبل در اقتصاد از کشورهای حوزه یورو مصراً خواستند بودجه خود را متعادل سازند. آنها در مورد احتمال فروپاشی اتحادیه اروپا ابراز تردید کردند و گفتند که اتحادیه اروپا به یک دولت و یا به یک سیستم مالی و اقتصادی مرکزی قدرتمند نیازمند است تا بتواند به بقای خود ادامه دهد./ح
سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد