اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بهای سکه پایین تر از قیمتهای جهانی

مدیرعامل بانک کارگشایی با بیان اینکه قیمت سکه های داخلی از قیمتهای جهانی نیز پائین تر آمده است، دلیل آن را افزایش میزان فروش سکه اعلام کرد.

علی عادلی رئیس بانک کارگشایی در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت بازار سکه گفت: بازار سکه هم اکنون متعادل شده و حتی قیمت انواع سکه در بازار داخلی نسبت به قیمت جهانی پائین تر آمده است.

بر اساس این گزارش، گرچه اعلام خبر حراج 5 میلیون قطعه سکه توسط بانک مرکزی با عاملیت بانک کارگشایی، به منظور رفع اختلاف قیمتهای داخلی و جهانی و کاهش قیمت سکه شوکی به بازار وارد کرد، اما روند کاهشی قیمت سکه با این اقدام تنها تا چند روز ادامه داشت.

پس از کاهش اتفاق افتاده طی دو سه روز ابتدای حراج، روند کاهشی قیمت سکه ها متوقف شد و در نهایت متناسب با قیمتهای جهانی روند ادامه داشت. در عین حال برخی از فعالان بازار در آن زمان معتقد بودند که قیمت سکه ها متناسب با قیمتهای جهانی طلا نیست.

برخی از فعالان بازار عنوان می کنند که قیمتهای حاکم بر بازار سکه هم اکنون متناسب با قیمتهای جهانی است و برخی دیگر خلاف آن را تائید می کنند. برخی دیگر نیز عنوان می کنند که با روند فعلی قیمتهای طلای جهانی اگر قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در بازار به 259 هزارو 500 تومان برسد، می توان ادعا کرد که قیمتها متعادل شده است.

در عین حال، برخی از فعالان بازار طلا و سکه نیز معتقدند ادامه روند حراج سکه در بازار دیگر کارآیی ندارد، اما علی عادلی مدیرعامل بانک کارگشایی بازار سکه را متعادل عنوان می کند و می گوید: حتی قیمتها به دلیل فروش زیاد سکه، بیش از قیمتهای جهانی کاهش یافته است.

محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی نیز از نظارت بانک مرکزی بر بازار سکه و طلا خبر می دهد و عنوان می کند: تا زمانی که روند بازار سکه به تعادل برسد، حراج روزانه سکه ها در بانک کارگشایی ادامه خواهد داشت.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد