اونس طلا2232.37
مظنه14,341,000
18 گرم3,310,600
ارزش سکه32,310,273
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

بزرگ‌ترین اعتراف یک اقتصاددان

«جانت یلن»، رییس فدرال رزرو آمریکا دست به یکی از بزرگ‌ترین اعترافاتی زد که می‌توان از یک اقتصاددان شنید؛ وی اعتراف کرد که بسیاری از پیش‌بینی‌هایش غلط از آب درآمده‌اند.



«جانت یلن»، رییس فدرال رزرو آمریکا گفت: من درحال توصیف چشم‌اندازی هستم که وقوع آن را بسیار محتمل و نزدیک می‌بینم. اما طبق پیش‌بینی‌های اقتصادی که طی سالها انجام داده‌ام، می‌توانم این اطمینان را بدهم که این پیش‌بینی هم به احتمال زیاد درست از آب درنخواهد آمد.

به‌گزارش بیزنس‌اینسایدر، جانت یلن، روز جمعه، در شهر پراویدنس در ایالت رودآیلند سخنرانی می‌کرد، گفت: احتمال اینکه فدرال رزرو امسال نرخ بهره را افزایش دهد، بسیار است.

در صورت موافقت فدرال رزرو با افزایش نرخ بهره، این نخستین بار پس از سال 2006 میلادی خواهد بود که فدرال رزرو دست به این اقدام می‌زند. اما همانگونه که تاکنون از نظرات یلن و سایر مقامات فدرال رزرو برمی‌آید، لحن آنها بسیار محتاطانه و غیر شفاف است.

پس وقتی یلن می‌گوید «باید تصریح کنم که تمام پیش‌بینی‌های من همیشه اشتباه از آب درمی‌آید» به خوبی متوجه می‌شوید که چرا مقامات فدرال رزرو این‌گونه صحبت می‌کنند.

یلن در ادامه جمله‌ای را به زبان می‌آورد که تاکنون از زبان هیچ اقتصاددانی نشنیده‌اید: «من هیچ نظری ندارم»!

یلن در این سخنرانی گفت: «با کنار هم قراردادن تمام پیش‌بینی‌ها، برآوردهای اقتصادی بسیاری از اعضای کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا مستلزم رشد تولید واقعی ناخالص داخلی به میزان سالانه 2 الی 2.5 درصد، طی دوسال آینده است که با ادامه روند کاهشی بیکاری -که تا پایان سال به حدود پنج درصد می‌رسد- این نرخ اندکی بالاتر از سرعت بهبود اقتصادی است که تاکنون شاهد آن بوده‌ایم. اما درباره تورم، همان‌گونه که پیش‌تر اشاره کردم، من و همکارانم انتظار داریم که نرخ تورم با تقویت بیشتر اقتصاد، به سمت اهداف تعیین شده ما یعنی تورم دو درصدی حرکت کند.»

یلن همچنین تصریح کرد: چشم‌انداز اقتصادی مانند همیشه بی‌ثبات است.

وی افزود: من چشم‌انداز خود از اقتصاد آمریکا را بسیار محتمل توصیف می‌کنم اما بنابر سالها تجربه در پیش‌بینی‌های اقتصادی که تاکنون انجام داده‌ام، می‌توانم تصریح کنم که هرگونه پیش‌بینی به‌خصوصی که کرده‌ام در نهایت اشتباه از آب درآمده‌است.

بنا به دلایل بسیار، میزان تولید و رشد اشتغال طی چندسال آینده بیشتر خواهد بود و تورم نیز بالاتر از انتظارات پیشین من خواهد بود. به همین نسبت نیز استخدام‌ها کندتر رشد کرده و تورم نیز به‌میزان غیرقابل پیش‌بینی پایین خواهد ماند.

به دنبال اظهارات روز جمعه یلن، بازارها کمی دستخوش تغییر شدند؛ زیرا به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران از صحبت‌های یلن مبنی بر افزایش احتمالی نرخ بهره درسال جاری تاثیر گرفته‌اند. این درحالی است که یلن خودش هم به اشتباه بودن پیش‌بینی‌هایش اعتراف می‌کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد