اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

روندی منفی در بازار سکه

سایت طلا : بازار سکه در هفته گذشته شاهد نوسانات منفی بود که در کنار طلای جهانی و دلار داخل، افت تقاضا نیز در این امر موثر بود.


به گزارش سایت طلا، روز گذشته قیمت سکه علی رغم رشد دلار همسو با اونس کاهش یافت که در نظر فعالان افت تقاضا زمینه ی لازم را فراهم کرد تا سکه به سیر کاهشی که در هفته ی گذشته شاهد آن بود تداوم بخشد.

بر اساس این گزارش، در شرایطی که بازارهای جهانی طلا روز جمعه با افزایش قیمت روبرو شده بودند، تنها ارزش سکه بهار آزادی در روز یکشنبه به عنوان اولین روز کاری قدری افزایش یافت و سایر سکه ها در پی دلار کاهش قیمت را لمس کردند.

البته در روز دوشنبه قیمت سکه از افت دلار داخل تأثیر گرفت و با 3500 تومان افت به بهای 945 هزار تومان دست یافت تا بهای سکه از افزایش اندک طلای جهانی به دور باشد.

افت سکه بهار آزادی در این روز در حالی بود که ارزش ذاتی سکه از ارزش بازاری آن بیشتر بود که علت این امر را می توان در کاهش تقاضا جستجو کرد.
در غروب روز دوشنبه ارزش هر قطعه سکه بهار آزادی و نیم به 945 و 477 هزار تومان و ربع و سکه 1 گرمی به 267 و 181 هزار تومان رسید.

گزارش سایت طلا می افزاید، تداوم افت دلار در روز سه شنبه در کنار ریزش طلای جهانی بازار کم رونق سکه را متأثر کرد تا ارزش سکه بهار آزادی 5 هزار تومان کاهش یابد که این امر در روز بعد نیز ادامه یافت.

روز چهارشنبه سکه با ثبات نسبی طلای جهانی، تحت تأثیر نوسانات دلار قرار گرفت و با افت دلار و عدم داشتن تقاضا کاهش دیگری را تجربه کرد. قیمت سکه 1 گرمی تغییری را به ثبت نرساند.

در روز پنج شنبه سکه بهار آزادی تحت تأثیر افت طلای جهانی 3 هزار تومان از ارزشش را از دست داد اما سایر سکه با متناقض بودن روند اونس و دلار ثبات قیمت را برگزیدند.
در پایان معاملات روز پنج شنبه سکه بهار آزادی و نیم سکه بر بهای 936 و 473 هزار تومان و ربع و سکه 1 گرمی بر 263 و 180 هزار تومان قرار گرفتند.

گفتنی است، بازار سکه همواره تحت تأثیر دو متغییر اونس و دلار داخل تغییراتی را شاهد است که هفته ی گذشته با بازدهی منفی به پایان رسید تا تقاضا برای سکه بیش از پیش دچار خلل شود و بی رونقی بازار تداوم یابد./گ


انتهای پیام


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد