اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا در بازارهای جهانی با ثبات همراه شد

سایت طلا : قیمت جهانی طلا امروز جمعه بدون تغییر چندانی نسبت به روز گذشته بالاتر از 1200 دلار در هر اونس تثبیت شده است.


به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، قیمت طلا طی هفته جاری در حال ثبت نخستین کاهش در 4 هفته اخیر است. افزایش ارزش دلار مهمترین عامل موثر بر روند نوسانات قیمت طلا به شمار می رود.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز بدون تغییر چشمگیری نسبت به روز پنج شنبه به 1207 دلار رسیده است. قیمت طلا در پایان مبادلات روز گذشته با افت 0.3 درصدی روبرو شده بود.

قیمت طلا در هفته جاری تاکنون بیش از 1.4 درصد کاهش داشته است که این بیشترین کاهش قیمت طلا از 24 آوریل به شمار می رود.

ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی طی هفته جاری 2 درصد افزایش داشته است. ارزش دلار در 5 هفته گذشته با کاهش متوالی روبرو شده بود.

ادوارد میر تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری اف سی استون تاکید کرد که در شرایط کنونی نمی توان مسیر روشن و باثباتی را برای قیمت جهانی طلا پیش بینی کرد.

اعلام تصمیم بانک مرکزی اروپا برای تسریع در اجرای برنامه محرک پولی و خریداری اوراق قرضه تاثیر زیادی بر افت شدید ارزش یورو داشته و این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

البته انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا موجب تقویت نسبی قیمت جهانی طلا شده است. انتشار این گزارش نشان می دهد که افزایش نرخ بهره آمریکا در نشست ژوئن فدرال رزرو بعید به نظر می رسد.

سرمایه گذاران بین المللی به دقت تحولات اقتصادی آمریکا، منطقه یورو و چین را بررسی می کنند. به نظر می رسد انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا در روزهای آینده تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا خواهد داشت.

گزارش سایت طلا حاکیست، میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز به پایین ترین سطح در 4 ماه گذشته رسیده است. تازه ترین آمارهای تامسون رویترز نشان می دهد که سرمایه گذاران بیش از 597 میلیون دلار از سرمایه های خود را از صندوق های سرمایه گذاری آمریکا که در بازار فلزات گرانبها سرمایه گذاری کرده اند، خارج نموده اند.

این بیشترین رقم خروج سرمایه از این صندوق ها از دسامبر 2013 به شمار می رود. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1200 دلار و سطح مقاومتی نیز 1212 دلار خواهد بود./م


انتهای پیام


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد