اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افزایش نرخ بهره در نشست ژوئن بعید خواهد بود

سایت طلا : انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا نشان می دهد که مقام های بانک مرکزی آمریکا بر این باورند که علی رغم بهبود نسبی اوضاع اقتصادی، افزایش نرخ بهره در نشست ژوئن بعید به نظر می رسد.


به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا روز چهارشنبه منتشر شد و بر این اساس مشخص شد که مقام های فدرال رزرو در خصوص آمارهای ناامید کننده اقتصادی از جمله کاهش شاخص اعتماد مصرف کننده مذاکره و رایزنی کرده اند.

بر اساس این گزارش اکثر مقام های فدرال رزرو پیش بینی کرده اند که رشد اقتصادی آمریکا طی ماه های آینده افزایش خواهد یافت ولی در عین حال بعید به نظر می رسد که فدرال رزرو در نشست ژوئن بخواهد نرخ بهره را افزایش دهد.

رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه نخست امسال بر اساس تازه ترین آمارهای منتشر شده از سوی دولت این کشور به کمتر از 0.1 درصد رسیده است.

متن مذاکرات نشست 28 و 29 آوریل فدرال رزرو همچنین نشان می دهد که مقام های بانک مرکزی آمریکا نمی خواهند با افزایش نرخ بهره در شرایط کنونی موجب نوسانات شدید بازارهای مالی و سهام شوند. به نظر می رسد مقام های فدرال رزرو قصد دارند با بررسی بیشتر شرایط اقتصادی این کشور طی ماه های آینده، در خصوص افزایش نرخ بهره تصمیم گیری کنند.

بعید به نظر می رسد که با انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا در ماه ژوئن، توجیه کافی برای افزایش نرخ بهره در نشست آتی فدرال رزرو حاصل شود. ادامه روند نزولی قیمت جهانی نفت و تاثیر آن بر کاهش نرخ تورم آمریکا و همچنین وضعیت نگران کننده اقتصادی در چین و یونان از مهمترین موضوعاتی بوده است که در نشست فدرال رزرو مورد بررسی قرار گرفته است.

نوسانات مربوط به بازار اوراق قرضه نیز از دیگر موضوعات مهمی بوده است که در این نشست به آن پرداخته شده است. سرمایه گذاران بین المللی در شرایط کنونی منتظر سخنرانی روز جمعه جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا هستند.

سرمایه گذاران می خواهند ببینند ارزیابی رئیس فدرال رزرو آمریکا از شرایط اقتصادی این کشور چگونه خواهد بود. نظرسنجی رویترز نیز نشان می دهد که از 62 کارشناس ارشد اقتصادی بیش از 50 نفر تاکید کرده اند که فدرال رزرو در سه ماه سوم امسال نرخ بهره را افزایش خواهد داد./م


انتهای پیام


سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد