اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

ادامه روند نزولی ارزش دلار موجب تقویت قیمت طلا خواهد شد

سایت طلا : تحلیلگر برجسته موسسه سرمایه گذاری اف سی استون تاکید کرد که ادامه روند نزولی ارزش دلار در کوتاه مدت تاثیر زیادی بر افزایش بیشتر قیمت طلا در بازارهای جهانی خواهد داشت.



به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، قیمت طلا در روزهای اخیر بار دیگر تحت تاثیر آمارهای ناامید کننده اقتصادی آمریکا با افزایش روبرو شده و با شکستن سطح مقاومتی 1200 دلاری به بالاترین سطح در 3 ماه گذشته رسیده است.

بر اساس این گزارش ادوارد میر تحلیلگر موسسه سرمایه گذاری اف سی استون در این باره گفت: به نظر من افت ارزش دلار مهمترین عامل افزایش احتمالی قیمت طلا در روزهای آینده خواهد بود. انتشار آمارهای ضعیف در آمریکا نشان می دهد که وضعیت رشد و رونق اقتصادی این کشور هنوز مطلوب نیست و این مساله موجب خواهد شد تا فدرال رزرو در چنین شرایطی نرخ بهره را افزایش ندهد.

بسیاری از کارشناسان اقتصادی پیش از این اعلام کرده اند که فدرال رزرو در نشست ژوئن نرخ بهره را افزایش خواهد داد. تحلیلگران پیش بینی خود نسبت به رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه دوم امسال و همچنین کل سال 2015 میلادی را کاهش داده اند.

رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه نخست امسال به کمتر از 0.2 درصد رسیده است. فدرال رزرو بر این باور است که افت رشد اقتصادی مساله ای موقتی و زودگذر خواهد بود ولی کاهش تولیدات صنعتی در ماه آوریل و افت چشمگیر شاخص اعتماد مصرف کننده نیز به نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی آمریکا دامن زده است.

هووی لی تحلیلگر ارشد موسسه فیلیپ فیوچرز نیز تاکید کرد که انتشار آمارهای ناامید کننده بیشتر در آمریکا و متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو می تواند قیمت طلا را تا 1250 دلار در هر اونس افزایش دهد.

متن مذاکرات نشست فدرال رزرو آمریکا قرار است روز چهارشنبه منتشر شود. این متن می تواند تاثیر زیادی بر چشم انداز وضعیت نرخ بهره آمریکا طی ماه های آینده داشته باشد.

اگر فدرال رزرو آمریکا در نشست ژوئن نرخ بهره را افزایش دهد این مساله احتمالا موجب تقویت ارزش دلار خواهد شد و در نهایت به ضرر قیمت طلا و سایر کالاها در بازارهای بین المللی خواهد بود. فدرال رزرو از سال 2006 تاکنون نرخ بهره را افزایش نداده و میلیاردها دلار نقدینگی به اقتصاد تزریق کرده است./م


انتهای پیام


سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد