اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا به سوی افزایش تا مرز 5000 دلاری پیش می رود

سایت طلا : رئیس موسسه سرمایه گذاری یورو پاسیفیک کاپیتال تاکید کرد که علی رغم عملکرد قیمت طلا در ماه های اخیر ، به نظر می رسد که این فلز گرانبها در حال حرکت به سوی رکورد 5000 دلاری در هر اونس است.


به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی مارکت واچ، پیتر شیف رئیس موسسه سرمایه گذاری یورو پاسیفیک در حالی تصریح کرد که احتمال افزایش قیمت طلا به 5000 دلار در هر اونس وجود دارد که قیمت این فلز زرد در پایان مبادلات هفته گذشته به 1225 دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش اظهار نظر پیتر شیف به این معنا خواهد بود که قیمت طلا با رشد 300 درصدی روبرو می شود. قیمت طلا در هفته گذشته با رشد 3 درصدی روبرو شده ولی همچنان فاصله زیادی تا مرز 1900 دلاری در سال 2011 میلادی دارد.

عملکرد قیمت طلا در ماه های اخیر چندان درخشان نبوده است. پیتر شیف در ادامه تصریح کرد که هیچ محدودیتی برای افزایش قیمت طلا در سال های آینده وجود ندارد. این مساله تحلیل نادرستی است که بگوییم قیمت طلا تنها تحت تاثیر افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا با کاهش روبرو خواهد شد.

وی افزود: آمارهای اقتصادی آمریکا در هفته های اخیر بسیار ناامید کننده بوده و فدرال رزرو در شرایط کنونی موضع خود را تغییر نخواهد داد و نرخ بهره را کاهش نمی دهد. آمارهای اقتصادی آمریکا در 3 ماه نخست امسال ضعیف بوده و به نظر می رسد این روند در سه ماه دوم نیز ادامه خواهد یافت.

گزارش سایت طلا حاکیست رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه نخست امسال به کمتر از 0.2 درصد رسیده و آمارهای مربوط به ایجاد فرصت های شغلی جدید و خرده فروشی و تولیدات صنعتی در ماه آوریل نیز مایوس کننده بوده است. البته فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده است که این روند موقتی و زودگذر خواهد بود.

این تحلیلگر اقتصادی در ادامه ضمن انتقاد از سیاست های فدرال رزرو آمریکا گفت: این مساله کاملا اشتباه است که فدرال رزرو بخواهد سیاستهای پولی خود را با وضعیت فرصت های شغلی ایجاد شده در اقتصاد این کشور پیوند دهد.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی روند تحولات ارزش دلار آمریکا در شرایط کنونی بیشترین تاثیر را بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت./م


انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد