اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح در 5 هفته اخیر رسید

سایت طلا : قیمت طلا امروز پنج شنبه در بازارهای جهانی به بالاترین سطح در 5 هفته گذشته رسید که علت اصلی آن انتشار آمارهای ضعیف مربوط به خرده فروشی در اقتصاد آمریکا بوده است.



به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، انتشار آمارهای ناامید کننده مربوط به خرده فروشی در اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته تاثیر زیادی بر گمانه زنی کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار طلا نسبت به تاخیر فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره داشته و این مساله موجب شده تا ارزش دلار کاهش یافته و قیمت جهانی طلا افزایش یابد.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز پنج شنبه با 0.2 درصد کاهش نسبت به روز قبل به 1213 دلار رسیده است. قیمت طلا روز چهارشنبه به بیش از 1218 دلار رسیده بود که این رقم در 5 هفته گذشته بی سابقه بوده است.

قیمت طلا روز چهارشنبه با رشد 1.9 درصدی روبرو شد. آمارهای مربوط به وضعیت خرده فروشی در آمریکا نگرانی ها در خصوص وضعیت اقتصادی این کشور را بیشتر کرده است. به نظر می رسد با انتشار این آمارها فدرال رزرو تصمیم خود برای افزایش نرخ بهره را به تاخیر خواهد انداخت.

ارزش دلار آمریکا نیز پس از انتشار این گزارش به پایین ترین سطح در 3 ماه گذشته در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی رسیده است. نشست آتی فدرال رزرو آمریکا قرار است در ماه ژوئن برگزار شود و گمانه زنی های زیادی در خصوص تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره مطرح شده است.

برخی کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار طلا همچنان بر این باورند که فدرال رزرو در این نشست برای نخستین بار از سال 2006 میلادی نرخ بهره را افزایش خواهد داد. آمارهای ناامید کننده مربوط به رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه نخست نیز افزایش نرخ بهره را در هاله ای از ابهام قرار داده ولی فدرال رزرو اعلام کرده است که افت رشد اقتصادی در سه ماه نخست امسال موقتی و زودگذر خواهد بود.

گزارش سایت طلا حاکیست تاخیر احتمالی فدرال رزرو در افزایش نرخ بهره می تواند در نهایت به ضرر ارزش دلار و به نفع قیمت طلا باشد. قیمت نقره نیز شب گذشته با رشد 3.5 درصدی روبرو شد و به بالاترین سطح در 5 هفته گذشته رسیده است.

به نظر می رسد روشن شدن وضعیت بحران مالی و بدهی یونان و همچنین انتشار آمارهای اقتصادی چین نیز تاثیر زیادی بر روند قیمت طلا خواهد داشت./م


انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد