اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تقویت ارزش دلار بار دیگر قیمت جهانی طلا را کاهش داد

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای بین المللی امروز سه شنبه بار دیگر با کاهش روبرو شده است که علت اصلی آن افزایش ارزش دلار آمریکا بوده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، قیمت طلا که شب گذشته با کاهش نسبی روبرو شده بود امروز نیز به روند نزولی خود ادامه داده است.

بر اساس این گزارش کاهش قیمت طلا در شرایطی است که بحران مالی و بدهی یونان همچنان ادامه دارد. قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی با اندکی کاهش نسبت به شب گذشته به کمتر از 1184 دلار رسیده است.

قیمت طلا روز گذشته نیز با افت 0.3 درصدی روبرو شده است. نگرانی ها نسبت به بحران مالی و بدهی یونان تاحدی کاهش یافته است. یونان روز یکشنبه 750 میلیون یورو از بدهی های خود به صندوق بین المللی پول را پرداخت کرده است.

البته وزرای دارایی منطقه یورو بر این باورند که اوضاع اقتصادی و مالی یونان همچنان به شدت نگران کننده است و احتمال ورشکستگی این کشور به خاطر بدهی های سنگین وجود دارد.

افزایش ارزش دلار موجب شده تا تقاضا برای طلا در بازارهای بین المللی با کاهش روبرو شود. برگزاری نشست ژوئن فدرال رزرو آمریکا نیز تاثیر زیادی بر روند قیمت طلا خواهد داشت. هنوز برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند که فدرال رزرو در نشست آتی خود نرخ بهره را افزایش می دهد./م


انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد