اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سایت طلا: دلار در روزهای اخیر نوسان روزانه ی به نسبت کمتری را تجربه کرد و برخلاف تحرکات دو ارز اروپایی یعنی یورو و پوند، شاهد محدودتر شدن تغییرات قیمتی بود.


به گزارش سایت طلا، روز گذشته روز کم نوسانی برای دلار بود، به گونه ای که ارزش این ارز بر بهای 3319 تومان ثابت ماند. اما یورو و پوند در این روز تحرکاتی را شاهد بودند که برای یورو کاهش و برای پوند افزایش قیمت را در پی داشت.

پوند در بازارهای جهانی تحت تأثیر خبر پیروزی حزب محافظه کار در انتخابات پارلمانی بریتانیا با افزایش ارزش روبرو شد که اثر آن در روز گذشته بر بازار داخل تقویت 80 تومانی این ارز بود. اما یورو افت 34 تومانی را شاهد بود.

این دو ارز هفته ی گذشته را نیز با تحرکات قیمتی سپری کردند که یورو آن هفت روز را با افزایش 25 تومانی به پایان رساند.

بر اساس این گزارش، روز یکشنبه به عنوان نخستین روز کاری هفته دلار با قدری افزایش بر بهای 3319 تومان قرار گرفت و این در شرایطی بود که به واسطه ی رشد درهم و افزایش معاملات ارز به صورت فردایی با قیمت بالاتر، انتظار برای تقویت بیشتر قیمت وجود داشت.اما عرضه دلار اثر این دو عامل را تاحدی کمرنگ کرد.

علی رغم رشد نسبی دلار در این روز، یورو و پوند در مسیر کاهشی قرار گرفتند که سهم پوند از این افت 60 تومان و یورو 5 تومان بود. فعالان بازار علت این امر را کاهش این دو ارز در مقابل دلار در بازارهای جهانی دانستند.

در پایان معاملات روز شنبه ارزش یورو 3755 تومان و پوند و درهم امارات به 5090 و 912 تومان رسید.

در روز دوشنبه ارزها نوسان کاهشی را تجربه کردند که دلار با تغییر محدود، 4 تومان پایین تر از نرخ روز گذشته قرار گرفت و این در حالی است که در روزهای اخیر در بازار تقاضای چندانی برای ارز وجود نداشت.

در این روز ارزهای رقیب دلار یعنی یورو و پوند افت بیشتری را تجربه کردند و ارزش آنها 17 و 30 تومان کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، در روز سه شنبه دلار نوسان چندانی را شاهد نبود اما یورو و پوند به روند نزولی ادامه و برای سومین روز متوالی با کاهش بها همراه شدند تا ارزششان به 3710 و 5040 تومان برسد.

برپایه گزارش سایت طلا، در پنجمین روز هفته روند کاهشی یورو و پوند پس از گذشت 3 روز متوقف شد تا قیمت آنها به 3735 و 5055 تومان برسد. قیمت شاخص بازار ارز نیز با قدری افزایش بر 3319 تومان قرار گرفت.

روز پنجشنبه بازار ارز شاهد ثبات نسبی دلار و پوند انگلیس بود اما یورو رشد 45 تومانی را شاهد بود تا با کسب بهای 3780 تومان در نزدیکی مرز 3800 تومان قرار بگیرد.

در ساعات پایانی روز پنجشنبه ارزش دلار به 3319 تومان و پوند و درهم به 5055 و 910 تومان رسید.

گفتنی است، صرافی بانکها در روزهای اخیر با عرضه و فروش ارز نوسانات بازار را مدیریت می کنند و این بازار را برای نوسان گیران بی سود کرده اند.

دلار از 29 فروردین ماه در بازه قیمتی 3315 تا 3330 تومان قرار داشت که در هفته ی گذشته این بازه قیمتی محدودتر و افت و خیز این ارز بین بهای 3315 تا 3319 تومان صورت گرفت که این امر نشانه ی ثبات در بازار ارز است./گ

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد