اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تداوم نرخ سود 10 تا 18 درصدی برای سپرده های زیر یکسال

رییس شورای هماهنگی بانک های دولتی از توافق ضمنی بانک های بزرگ برای تداوم نرخ سود 10 تا 18 درصدی برای سپرده های زیر یکسال خبر داد و گفت: برهمین اساس بهتر است نرخ سود سپرده ها برای مقاطع سه ماه به بالا 14 درصد، 6 ماه به بالا 16 درصد و 9 ماه به بالا 18 درصد باشد.



عبدالناصر همتی افزود: همچنین براساس این مذاکرات قرار شد نرخ سود سپرده کمتر از سه ماه 10 درصد باشد.

به گفته وی، بانک مرکزی نرخ سود سپرده های یکساله را 20 درصد تعیین کرده و بقیه آن را برعهده بانک ها گذاشته است.

رئیس شورای عالی هماهنگی بانک ها در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه ممکن است برخی بانک های خصوصی و کوچک و موسسات مالی باز هم به این توافقات پایبند نباشند و بازار نرخ های سود روزشمار و کوتاه مدت را برهم بریزند، تصریح کرد: امکان هر چیزی وجود دارد و مسئولان باید کنترل و نظارت بیشتری بر عملکرد آنها داشته باشند.

وی اضافه کرد: اما با توجه به اینکه سقف نرخ سود تسهیلات توسط شورای پول و اعتبار 24 درصد پیش بینی شده، پرداخت نرخ هایی بیش از ارقام توافقی به صرفه نخواهد بود، بانک ها اگر می خواهند با زیان مواجه نشوند، پرداخت سود بیش از 20 درصد بی معنا خواهد بود.

گفتنی است، براساس بخشنامه بانک مرکزی نرخ جدید سود بانکی از روز جاری(چهارشنبه) 16 اردیبهشت ماه در سیستم بانکی اجرایی می شود.

بانک مرکزی پیرو نشست اخیر شورای پول و اعتبار، «دستورالعمل ناظر بر سیاست های پولی و اعتباری در سال 1394»را به تمام بانک ها ابلاغ و اعلام کرد دستورالعمل فوق از تاریخ 16 اردیبهشت ماه 94 در نظام بانکی کشور لازم الاجرا خواهد بود.

براساس تصمیم بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار از این پس نرخ سود سپرده های یکساله 20 درصد و نرخ سود تسهیلات مبادله ای نیز حداکثر 21 درصد خواهد بود.

اعضای شورای پول و اعتبار همچنین نرخ سود تسهیلات مشارکتی را از 28 به 24 درصد کاهش دادند، علاوه بر این نرخ سپرده قانونی با کاهش نیم واحد درصد به 11 درصد رسیده است.

براساس اعلام بانک مرکزی، تعیین نرخ سود سپرده های زیر یکسال نیز به بانک ها واگذار شده و قرار است بانک ها نرخ سود سپرده ها را متناسب با محصولات برای دوره کمتر از یکسال تعیین کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد