اونس طلا2369.52
مظنه16,266,000
18 گرم3,755,000
ارزش سکه36,647,298
قدیم (بهار)41,000,000
جدید (امامی)44,300,000
نیم26,000,000
ربع16,000,000

رشد اونس به کمک عوامل داخلی ادامه یافت

اونس طلا که در نخستین روز کاری هفته تحت‌تاثیر عوامل داخلی با رشد 10 دلاری به قیمت 1187 دلار رسیده بود، روز سه‌شنبه نیزبه نوسان خود ادامه داد.

اونس طلا که در نخستین روز کاری هفته تحت‌تاثیر عوامل داخلی با رشد 10 دلاری به قیمت 1187 دلار رسیده بود، روز سه‌شنبه نیزبه نوسان خود ادامه داد. قیمتی که روز گذشته تا لحظه تنظیم این خبر(ساعت8بعداز ظهر) ثبت شد، 1196 دلار بود، گرچه هم‌اکنون که شما این خبر را می‌خوانید ممکن است قیمت متفاوتی به‌عنوان قیمت نهایی دومین روز کاری هفته رقم خورده باشد.

رشد 10 دلاری اونس در روز دوشنبه عمدتا ناشی از «پوشش کوتاه‌مدت» و «شناسایی سود» بود، رفتارهایی که پس از فروش فنی هفته گذشته از سوی معامله گران مشاهده شد.

روز دوشنبه پوشش کوتاه‌مدت در بازار آتی و شناسایی سود در بازار آنی باعث جهش طلا از کف 6 هفته‌ای قیمت‌ها شد، این کف قیمتی در مقطعی از روز جمعه تجربه شده بود. عامل خارجی و کلیدی شاخص دلار روز دوشنبه افت‌و‌خیزهایی داشت. دلار هفته قبل در مقطعی به کمترین سطح خود در3 ماه‌و نیم گذشته رسیده بود و روز دوشنبه توانست خود را بالا بکشد.

بهای نفت خام روز دوشنبه افت داشت، اما از قیمت 60 دلاری خود فاصله چندانی نگرفت. قیمت نفت هم روز جمعه به بالاترین سطح در 4 ماه گذشته رسیده بود. شاخص دلار و بهای نفت خام مهم‌ترین عوامل خارجی اثرگذار بر روند طلا هستند که به ترتیب اثری غیرمستقیم و مستقیم بر قیمت‌های فلز زرد دارند.

دوشنبه صبح هم شاخص مدیران خرید چین توسط HSBC برای ماه آوریل معادل 9/ 48 واحد اعلام شد که نشانه افت بود. این خبر احتمال تشدید سیاست‌های تحریکی در دومین اقتصاد بزرگ جهان را تقویت کرد. تقریبا همزمان، شاخص مدیران خرید اتحادیه اروپا درماه آوریل 52 اعلام شد که بالاتر از انتظارها بود.
دوشنبه اخباری از مذاکرات یونان و وام‌دهندگان بین‌المللی منتشر شد مبنی بر اینکه در این گفت‌و‌گوها پیشرفت قابل ملاحظه‌ای صورت گرفته است. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که احتمال رسیدن دو طرف به توافق در ماه جاری میلادی یا ماه ژوئن وجود دارد.
بازارهای ژاپن و بریتانیا روز دوشنبه تعطیل بودند.

به این ترتیب رشد اونس در روز دوشنبه عمدتا ناشی از عوامل داخلی بود، روندی که صبح سه‌شنبه نیز همچنان اثرگذار بود. اونس روز سه‌شنبه را با افزایش قیمت‌ها آغاز کرد، اما خیلی زود به نوسان حول و حوش قیمت بسته شده نخستین روز هفته روی آورد. روند صبح سه‌شنبه در حالی رقم خورد که بازارهای فلزهای گرانبها و تمام بازارهای مالی و کالایی دیگر جهان در انتظار انتشار گزارش روز جمعه وزارت کار آمریکا هستند.

جالب اینجا است که روز سه‌شنبه به‌رغم رشد شاخص دلار، اونس تا لحظه نوشته شدن این گزارش نوسان داشت و تا مرز 1200دلار هم بالا رفت و دوباره به 1196دلار بازگشت.

میزان اشتغال‌زایی و نرخ بیکاری بزرگ ترین اقتصاد جهان برای جهت گیری بازارها بسیار بااهمیت خواهد بود. گزارش روز جمعه وزارت کار آمریکا تاثیر زیادی بر روند تحولات ارزش دلار و قیمت جهانی طلا خواهد داشت و تاثیر زیادی بر تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره می‌گذارد.

با پایان برنامه‌های «تسهیل کمی» در اکتبر 2014، مدتی است همه می‌دانند که فدرال رزرو نرخ‌های بهره را برای نخستین بار از سال 2006 میلادی افزایش خواهد داد، ولی زمان دقیق اجرای این تصمیم هنوز مشخص نیست. در حالی که برخی از کارشناسان معتقدند ماه ژوئن زمان تصویب انقباضی شدن سیاست‌های پولی بانک مرکزی آمریکا است، برخی دیگر با توجه به برخی داده‌های منفی از اقتصاد ایالات‌متحده بر این باورند که افزایش نرخ‌های بهره توسط کمیته بازار آزاد فدرال‌رزرو به تعویق خواهد افتاد.

اونس در حالی در دو روز نخست هفته به مرز 1200 دلار نزدیک شد که کارشناسان و آماتورهای علاقه‌مند به بازار طلا نظرات متفاوتی درباره روند کوتاه‌مدت این کالای گرانبها دارند.

آخرین نظرسنجی پایگاه اینترنتی کیتکو درباره روند کوتاه‌مدت طلا نشان می‌دهد که کارشناسان انتظار کاهش بیشتر قیمت فلز زرد را دارند، درحالی‌که مخاطبان این وب‌سایت پیش‌بینی کرده‌اند قیمت طلا در هفته کاری جدید با افزایش روبه‌رو شود.

با این همه بیشتر کارشناسان انتظار ادامه نوسان‌های قابل‌توجه بازار را دارند. در نظرسنجی اینترنتی کیتکو 351 نفر شرکت کرده‌اند که از این میان 170 نفر معادل 48 درصد، افزایش قیمت‌ها را پیش‌بینی کرده‌اند، اما در نظرسنجی کارشناسان 19 نفر شرکت کرده‌اند که از این میان 9 نفر معادل 47 درصد، کاهش قیمت‌ها را پیش‌بینی کرده‌اند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد