اونس طلا2194.89
مظنه14,206,000
18 گرم3,279,400
ارزش سکه32,006,118
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

ایران پانزدهمین مصرف سرانه طلای جهان را در اختیار دارد

سایت طلا : تازه ترین آمارهای منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی جی اف ام اس نشان می دهد که ایران از نظر مصرف سرانه طلا جایگاه پانزدهم در بین کشورهای جهان را در اختیار دارد.


به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی گلد ایگل، موسسه جی اف ام اس در تازه ترین گزارش خود به بررسی مصرف سرانه طلا در کشورهای مختلف جهان پرداخته و فهرست 20 کشور بزرگ را که بیشترین مصرف سرانه طلا را در اختیار دارند، منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش 20 کشوری که بالاترین مصرف سرانه طلای جهان را در اختیار دارند در مجموع 85 درصد تقاضای طلای دنیا را به خود اختصاص داده اند. از این 20 کشور 13 کشور در آسیا و خاورمیانه هستند.

نکته جالب توجه در این فهرست آن است که هند از نظر مصرف سرانه طلا در جایگاه 19 جهان قرار دارد و چین اصلا در بین 20 کشور بزرگ مصرف کننده طلای جهان جای نگرفته است.

ایران نیز با مصرف سرانه 1.07 گرم طلا در جایگاه 15 قرار دارد. در صدر این فهرست کشور امارات متحده عربی با مصرف سرانه 8.54 گرم طلا در سال قرار گرفته است.

پس از امارات نیز کویت با 8.09 گرم در جایگاه دوم است و پس از کویت نیز به ترتیب کشورهای هنگ کنگ، سنگاپور، قطر، عربستان سعودی، بلژیک، کانادا ،آلمان، ترکیه، تایلند، تایوان، استرالیا، کره جنوبی ، ایران، ژاپن، ویتنام، آمریکا، هند و مصر قرار دارند.

نکته جالب دیگر این گزارش آن است که چین در سه ماه نخست امسال بار دیگر با پیشی گرفتن بر هند به بزرگترین مصرف کننده طلای جهان تبدیل شده است. چین و هند مجموعا نیمی از تقاضای جهانی طلا را به خود اختصاص داده اند.

گزارش سایت طلا حاکیست به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، افزایش تقاضای فیزیکی چین و هند طی ماه های آینده تاثیر زیادی بر تحولات قیمت طلا خواهد داشت. به نظر می رسد بهبود اوضاع اقتصادی چین و افزایش تعداد طبقه متوسط درآمدی در این کشور تاثیر زیادی بر رشد فزاینده تقاضای طلا در چین خواهد داشت.

برخی کارشناسان اقتصادی نیز بر این باورند که در صورت تغییر سیاست های هند در زمینه واردات طلا و کاهش تعرفه واردات، میزان تقاضای طلا در بازار این کشور افزایش خواهد یافت.

آمارهای شورای جهانی طلا نشان می دهد که هند بار دیگر طی سال 2014 میلادی با پشت سر گذاشتن چین به بزرگترین مصرف کننده طلای جهان تبدیل شده است./م


انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد