اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

انقباض نوسانی در قیمت دلار

روز دوشنبه روز ثبت روندهای کاهشی بود، در این روز بهای سکه و دلار هر دو کاهش یافتند. در چهاردهمین روز اردیبهشت‌ماه، بهای دلار با 5 تومان افت به 3340 تومان و قیمت سکه با 2 هزار تومان کاهش به 948 هزار تومان رسید.



نوسان جزئی دلار موجب شد که این ارز برای هفدهمین روز متوالی در مدار بسته و محدود 3330 تا 3345 تومان نوسان کند. دلار از انتهای فروردین‌ماه در برابر عبور از سطح 3350 تومان از خود مقاومت نشان داده و کشش حرکت به سمت قیمت‌های بالاتر را نداشته است.

در همین مدت قیمت دلار از نرخ 3330 تومان نیز پایین‌تر نیامده است تا در محدوده پیش گفته دچار «حبس بازه‌ای» شود. این روند نشانگر آن است که قیمت دلار در این محدوه نوسانی منقبض شده و توانایی حرکت در خارج از این بازه را از خود نشان نداده است.

به گفته فعالان، مدیریت بازیگران بازارساز رسمی مهم‌ترین عاملی بوده که در روزهای کاهش تقاضا به مدیریت دامنه نوسانات کمک کرده است.


روزهای آرام بازار
در دومین روز کاری هفته جاری، دلار تغییرات قیمتی چندانی را به ثبت نرساند و در بازه محدود 3340 تا 3345 تومان جا‌به‌جا شد. دوشنبه، دلار معاملات خود را با نرخ 3345 تومان آغاز کرد که تغییری نسبت به روز پیشین نداشت؛ در ادامه روز این ارز در مسیر کاهشی قرار گرفت و تا ساعت 4بعدازظهر قیمت به 3340 تومان رسید، رقمی که 5 تومان پایین‌تر از نرخ روز یکشنبه بود.

نوسان محدود روز گذشته در حالی به ثبت رسید که دلار در 4 روز پیش از آن هم نوسانی را تجربه نکرده بود. شاخص بازار ارز از تاریخ 29فروردین در بازه محدود 3330 تا 3345 تومان نوسانات خود را به انجام رسانده بود.

به گفته فعالان در روزهای اخیر تقاضای چندانی در بازار وجود ندارد و بازیگران بازارساز رسمی نیز با اتخاذ تدابیر مناسب اثرگذاری دلالان و معامله‌گران فردایی را به حداقل رسانده‌اند تا تحرکات آنها در روزهایی که تقاضا پایین است، به رشد غیرواقعی قیمت منجر نشود.

در مقاطعی از اردیبهشت‌ماه معامله‌گران فردایی سعی کردند با نوسانی کردن قیمت‌ها به کسب سود بپردازند، اما حضور و فروش ارز توسط بازیگران بازارساز مانع از سودگیری این گروه شد.

برخلاف بازار آزاد، نرخ رسمی دلار در مرکز مبادلات ارزی به سوی قیمت‌ بالاتر حرکت کرد. روز دوشنبه نرخ دلار مبادله‌ای با32 ریال رشد به 2840 تومان رسید تا اختلاف آن با نرخ دلار در بودجه 94 به 10 تومان برسد.


سومین افت پیایی سکه
اما روز دوشنبه بهای سکه برای سومین روز متوالی کاهش یافت و با 2 هزار تومان افت به قیمت 948 هزار تومان رسید. در آغازین ساعات روز گذشته این کالای گرانبها 951 هزار تومان قیمت خورد که افزایشی هزار تومانی نسبت به روز یکشنبه داشت.

عامل اصلی رشد سکه در ابتدای روز، رشد اونس و رسیدن به بهای حدودا 1185دلاری بود. با این وجود در ادامه روز و تا ساعت 3بعدازظهر بهای اونس به نزدیک 1180دلار رسید؛ به‌دنبال افت طلای جهانی، قیمت سکه در مسیر کاهشی قرار گرفت تا پس از گذشت 32روز بار دیگر به کانال 940 هزار تومان وارد شود. البته طلای جهانی، عصر دیروز دوباره رو به افزایش گذاشت و تا ساعت 7 بعد از ظهر از 1190 دلار برای هر اونس گذشت ولی در ساعات بعد اندکی کاهش یافت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد