اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بازار «آتی» قرمز پوش شد

بازار آتی سکه طلا در نخستین روز بازگشایی خود در هفته جاری متاثر از ریزش بهای طلا در بازارهای جهانی با کاهش قیمت، معاملات خود را آغاز کرد.



روز یکشنبه قرارداد آتی سکه تحویل اردیبهشت‌ماه حدود یک درصد کمتر از قیمت تسویه روزانه این قرارداد در پنج‌شنبه گذشته باز شد.

در سایر سررسیدها نیز این روند قابل مشاهده بود ‌طوری که در قراردادهای آتی سکه طلا تحویل تیر، شهریور و آبان ماه 94 نیز اولین قیمت درج شده روی تابلو به ترتیب 83/ 0، 05/ 1، 2/ 1 درصد کمتر از قیمت تسویه روزانه قرار داشت و در ادامه روز نیز همین روند نزولی ادامه یافت.

چند پارامتر از جمله نوسان نرخ ارز در بازار داخل، بهای جهانی طلا و از طرفی انتشار برخی اخبار سیاسی و اقتصادی از جمله عوامل اثرگذار بر روند قیمت‌ها و حجم قراردادها در بازار آتی بورس کالای ایران به شمار می‌روند.

طی چند روز گذشته نیز سکان هدایت قیمت‌ها و روند معاملات در این بازار به خصوص در دستان نوسانات بهای جهانی طلا قرار داشته که با افزایش و کاهش‌های گاه و بیگاه خود شرایط را برای ریزش یا صعود قیمت‌ها در این بازار فراهم کرده است.

قیمت طلا هفته گذشته با افزایش 3/ 0درصدی مواجه شد، این در حالی است که در پایان معاملات هفته قبل قیمت این فلز ارزشمند به 1178 دلار در هر اونس رسید.

شاخص دلار هم‌اکنون در نزدیکی پایین‌ترین رقم در بیش از دو ماه گذشته قرار دارد و به دلیل ابهام در مورد افزایش نرخ بهره در آمریکا، در روزهای گذشته بیشترین کاهش هفتگی خود را از اواخر ماه مارس تاکنون تجربه کرده است.

کاهش ارزش دلار، جذابیت فلز زرد را به‌عنوان یک محل امن برای سرمایه‌گذاری افزایش می‌دهد. مضاف بر اینکه نرخ بهره پایین نیز عاملی حمایتی برای بازار طلا محسوب می‌شود.

در پایان معاملات هفته قبل اما انتشار آمارهایی درخصوص تعداد شهروندان آمریکایی که متقاضی دریافت مزایای بیکاری هستند، پایین‌ترین رقم در 15 سال اخیر اعلام شد که نشان داد اقتصاد آمریکا در حال تقویت شدن است و شاید فدرال رزرو متقاعد شود امسال نرخ بهره را افزایش دهد.

به همین دلیل بهای طلا پایان هفته کاهش شدیدی را تجربه کرد و بر بازار آتی نیز در روز بازگشایی معاملات آن در روز یکشنبه اثر گذاشت. تا زمان تنظیم این گزارش(ساعت 17) حجم قراردادها در سررسید اردیبهشت 36 قرارداد و در سایر سررسیدهای تیر، شهریور و آبان 94 به ترتیب 50، 214 و 1648 قرارداد بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد