اونس طلا2318.75
مظنه15,291,000
18 گرم3,529,900
ارزش سکه34,450,623
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

هفته ی کم نوسان دلار

سایت طلا : تغییرات دلار در روزهای اخیر اندک و دلار در دامنه ای محدود به نوسان پرداخت.



به گزارش سایت طلا، امروز در بازار ارز یورو و پوند در مسیر نزولی قرار گرفتند که این افت مربوط به تضعیف آنها در بازارهای جهانی بود. اما دلار در این روز افزایش قیمت را تجربه کرد تا با رشد 11 تومانی به بهای 3342 تومان دست یابد و این در حالی است که کاهش بها از روز پایانی هفته ی گذشته دامنگیر بازار شده بود.

روز شنبه برای دلار روز کم نوسانی بود و دلار تغییر چندانی را به ثبت نرساند اما یورو و پوند انگلیس افزایش قیمت را تجربه کردند که فعالان بازار دلیل ثبات نسبی قیمت دلار را در تعطیلی بازارهای جهانی و کاهش حجم معاملات، آغاز نگارش متن تفاهم نهایی هسته ای میان ایران و 1+5 و مشخص نبودن واکنش بازار به این موضوع می دانند.
در پایان معاملات روز شنبه ارزش دلار بر 3319 تومان و پوند و یورو با افزایش قیمت بر بهای 3620 و 5050 تومان قرار گرفتند.

روز یکشنبه دلار قدری کاهش یافت اما روز دوشنبه تحت تأثیر افزایش قیمت درهم و خبر تلاش جمهوری خواهان برای افزودن متمم به طرح نظارت کنگره بر توافق تغییر جهت داد و تا سطح 3345 تومان بالا آمد که با مدیریت نوسانات بازار ارز توسط صرافی بانک ها دلار بخشی از افزایش ابتدای روز را از دست داد.
در این روز با رشد ارزش دلار، تحرکات معامله گران غیر رسمی و دلالان نیز افزایش یافت.
در غروب روز دوشنبه دلار و یورو بر 3325 و 3618 و پوند و درهم امارات بر 5050 و 910 تومان قرار گرفتند.

گزارش سایت طلا حاکیست، در چهارمین روز هفته دامنه ی نوسانات دلار بسیار کمتر از روز گذشته بود و در کنار ثبات نسبی دلار، ارزش یورو و پوند بالا رفت. به گونه ای که یورو 12 تومان و پوند 35 تومان رشد قیمت را به ثبت رساندند.

در ابتدای روز چهارشنبه قیمت دلار تحت تأثیر کاهش نرخ سود بانکی قرار گرفت و با هیجان محسوسی روبرو شد که فعالان بازار انتظار داشتند این امر موجب خروج سرمایه از بانکها به سمت بازارهایی همچون بازار ارز شود. اما در ادامه ی فعالیت بازار رسیدن خبری مبنی بر مخالفت سنا با تبدیل توافق هسته ای به معاهده، دلار مجبور به عقب نشینی شد.

روز پنج شنبه دلار تغییرات محدودی را شاهد بود و 2 تومان زیر قیمت بسته شده ی روز گذشته قرار گرفت و با حجم معاملات اندک هفته را به پایان رساند. اما یورو و پوند نوسان افزایشی را تجربه کردند بطوریکه هر یورو با بهای 3750 تومان و هر پوند انگلیس با بهای 5150 تومان به فروش رسیدند.

گفتنی است، در هفته ای که گذشت دلار قدری کاهش یافت و این در حالی است که برخی از فعالان با توجه به کاهش حجم معاملات و چشم انداز رسیدن به توافق نهایی در تیر ماه احتمال افت بیشتر ارزش دلار را می دادند.

اما گروهی دیگر از فعالان با نظر به اختلاف اندک نرخ فروش صرافی بانک ها با قیمت بازار غیر رسمی معتقد هستند دلار به کف قیمتی رسیده و نهاد سیاستگذار تمایلی به افت بیشتر قیمتها ندارد.
نکته ای که حائز اهمیت است، این است که این دو گروه افزایش دلار را در بازار محتمل نمی دانند./گ


انتهای پیام


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد