اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

دست «پدر» بر سر سکه‌های کوچک‌تر

روز پنج شنبه قیمت انواع سکه در بازار داخلی تحت تاثیر دو عامل ناهمسوی افزایش تقاضا و افت طلای جهانی قرار گرفت. در دهمین روز اردیبهشت، افزایش تقاضای ناشی از نزدیک شدن به روز پدر، قیمت نیم‌سکه و ربع سکه را به سمت نرخ‌های بالاتر هدایت کرد، ولی سکه تمام تحت تاثیر افت طلای جهانی به سوی کانال پایین تر حرکت کرد.


در ششمین روز هفته بهای ربع سکه با 6 هزار تومان رشد به 285 هزار تومان و قیمت نیم سکه با 4 هزار تومان افزایش به 505 هزار تومان رسید، ولی سکه تمام با کاهش جزئی 2 هزار تومانی تا رقم 958 هزار تومان پایین آمد. با توجه به ریزش طلای جهانی پس از تعطیلی بازارهای داخلی، احتمال دارد که افت سکه در روز جاری ادامه پیدا کند، هر چند افزایش قیمت شاخص بازار ارز می‌تواند اثر سقوط اونس را تا حدی کمرنگ کند. پنج شنبه دلار پس از 5 روز نوسان تغییری را تجربه نکرد و روی قیمت 3345 تومان ایستاد، ولی بهای یورو با 60 تومان افزایش به 3730 تومان رسید تا بالاترین قیمت آن در سال 94 رقم بخورد.

افزایش تقاضا در بازار سکه
روز پنج‌شنبه تقاضا در بازار سکه با توجه به نزدیکی روز پدر بالا رفت و قیمت ربع سکه و نیم سکه را افزایشی کرد. با وجود افزایش این دو کالا، قیمت سکه جهت دیگری را انتخاب کرد و همسو با طلای جهانی کاهش یافت. به گفته فروشندگان در برخی مناسبت ها، تقاضا برای ربع و نیم سکه به دلیل قیمت ارزان‌تر بیشتر از سکه تمام است.

روز پنج شنبه این عامل موجب شد که قیمت نیم و ربع سکه همسو با تقاضا حرکت کند و تاثیر چندانی از افت طلای جهانی نپذیرد. با وجود این احتمال می‌رود ریزش طلای جهانی پس از تعطیلی بازارهای داخلی در روز پنج شنبه قیمت انواع سکه در روز جاری را تحت تاثیر قرار دهد و قیمت نیم سکه و ربع سکه نیز با توجه به کاهش تقاضا به سطح پایین تری نزول کند. البته افزایش قیمتی دلار در روز شنبه می‌تواند از ریزش سکه جلوگیری کند. به گفته شماری از فعالان احتمال دارد معامله‌گران سکه سعی کنند با خرید دلار و بالا بردن قیمت آن، اثر کاهشی اونس را خنثی کنند.

آرامش روز آخر
اما بهای دلار که در 5 روز ابتدایی هفته گذشته 5 نوسان 5 تومانی را تجربه کرده بود، روز پنج‌شنبه نوسانی را تجربه نکرد و روی قیمت 3345 تومان باقی ماند. روز پنج شنبه معاملات چندانی انجام نشد و دلار تغییرات خود را در بازه محدودی به ثبت رساند. البته در ساعات پایانی روز معاملاتی با ارقامی زیر 3320 تومان در بازار غیر رسمی انجام شد، اما حجم آن به میزانی نبود که قیمت بر تابلوی صرافی‌ها جا به جا شود.

برخی معامله‌گران انتظار دارند آرامش دلار به ابتدای هفته جاری نیز سرایت کند و دلار به نوسان در بازه 3330 تا 3345 تومان ادامه دهد، اما برخی دیگر اعتقاد دارند قیمت تحت تاثیر معامله‌گران سکه بالا خواهد رفت. در دو روز ابتدایی هفته گذشته بهای دلار در مسیر نزولی قرار داشت، اما از روز دوشنبه روند این ارز معکوس شد و تا روز چهارشنبه دلار 3 نوسان افزایشی را به ثبت رساند و تا قیمت 3345 تومان بالا رفت.
در این بازه زمانی بازیگران بازارساز رسمی توانستند نوسانات بازار را مدیریت کنند تا قیمت چندان تحت تاثیر معامله‌گران آتی قرار نگیرد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد