اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا به 1178 دلار رسید

قیمت طلا با افزایش 0.3 درصدی در هفته گذشته مواجه شد و در پایان معاملات به 1178 دلار در هر اونس رسید.


قیمت جهانی طلا در جریان آخرین روز معاملاتی هفته گذشته 6 دلار کاهش یافت اما قیمت فلز زرد در این هفته برای نخستین بار طی 4 هفته گذشته با افزایش روبرو شد.

شاخص دلار در حال حاضر در نزدیکی پایین ترین رقم بیش از دو ماه اخیر قرار دارد و به دلیل ابهام در مورد زمان افزایش نرخ بهره در آمریکا، هفته گذشته بزرگترین کاهش هفتگی خود از اواخر ماه مارس تاکنون را تجربه کرده است.

کاهش ارزش دلار، جذابیت فلز زرد را به عنوان یک محل امن برای سرمایه گذاری افزایش می دهد. نرخ پایین بهره نیز عاملی حمایتی برای بازار طلا به شمار می رود.

اما آمارهای اخیر نشان می دهد که تعداد شهروندان آمریکایی ای متقاضی دریافت مزایای بیکاری هستند، هفته گذشته به پایین ترین رقم 15 سال اخیر رسید، و این یعنی اقتصاد آمریکا در حال تقویت شدن است و شاید فدرال رزرو متقاعد شود امسال نرخ بهره را افزایش دهد.

دانیل هاینس، تحلیلگر موسسه ای ان زد با اشاره به نشست سیاست گذاری کمیته بازار آزاد فدرال رزرو گفت: «قطعا بحث هایی در مورد زمان اقدام این کمیته وجود دارد. ما هیچ تقاضایی برای سرمایه گذاری در بازار طلا شاهد بنوده ایم، ما منتظر هستیم ببینیم در یونان چه اتفاقی می افتد. بازارهای فیزیکی هم تا آن حد عالی نبوده اند.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در جریان معاملات روز جمعه 6 دلار کاهش یافت و به 1178 دلار در هر اونس رسید. در عین حال قیمت فلز زرد هفته گذشته حدود 0.3 درصد افزایش یافته است که اولین افزایش هفتگی از اوایل آوریل تاکنون است.

موسسه اسکوتیا موکاتا در یادداشتی نوشت: «علائم فنی به نفع کاهش بیشتر قیمت هستند.»



خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد