اونس طلا2205.21
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

افت تقاضای فیزیکی و بهبود اوضاع بازار کار آمریکا تاثیر زیادی بر کاهش قیمت طلا داشته است

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که علت اصلی افت شدید 2 درصدی قیمت طلا در پایان مبادلات روز پنج شنبه کاهش تقاضای فیزیکی و همچنین بهبود اوضاع بازار کار و اشتغال آمریکا بوده است.


به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، در حالی که پس از انتشار بیانیه فدرال رزرو آمریکا مسیر واقعی قیمت طلا هنوز مشخص نشده ولی تحلیلگران اقتصادی معتقدند که انتشار گزارش مربوط به بهبود اوضاع بازار کار و اشتغال آمریکا از یک سو و افت شدید تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی تاثیر زیادی بر کاهش قیمت طلا داشته است.

بر اساس این گزارش افزایش نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا نیز موجب شده تا سرمایه گذاران زیادی اقدام به فروش ذخایر طلا کرده و در بازار اوراق قرضه و سهام سرمایه گذاری کنند.

اوله هانسن تحلیلگر ارشد ساکسو بانک در این باره تاکید کرد که عدم توانایی طلا در شکستن سطح مقاومتی 1221 دلاری تاثیر زیادی بر افت مجدد قیمت این فلز زرد داشته است. گرچه ارزش دلار در روزهای گذشته با افت نسبی روبرو شد ولی قیمت طلا واکنش لازم را به این افت نشان نداده و علت اصلی این مساله عدم اطمینان کافی سرمایه گذاران نسبت به بازار طلا بوده است.

وی افزود: انتشار آمارهای مربوط به بازار اشتغال آمریکا بسیاری از سرمایه گذاران را متقاعد کرده است که فدرال رزرو به زودی نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

فدرال رزرو آمریکا در بیانیه پایانی نشست اخیر خود تاکید کرده است که افت رشد اقتصادی این کشور به کمتر از 0.2 درصد در سه ماه نخست امسال موقتی و زود گذر خواهد بود.

تحلیلگران موسسه آی آی تریدر نیز تاکید کردند که قیمت طلا در مبادلات روزهای گذشته علی رغم کاهش ارزش دلار نتوانست سطح مقاومتی 1221 دلاری را بشکند و این مساله تاثیر زیادی بر افت اعتماد سرمایه گذاران بین المللی داشته است.

سین لاسک از موسسه سرمایه گذاری والش تریدینگ نیز گفت: فروش ذخایر طلا توسط سرمایه گذاران بین المللی نشان می دهد که سرمایه گذاران هنوز تمرکز زیادی بر آمارهای اقتصادی آمریکا دارند. افت تقاضای فیزیکی نیز فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

دارین نیوسام تحلیلگر ارشد موسسه دی تی ان نیز تاکید کرد که اگر سطح حمایتی 1174 دلاری در روزهای آینده شکسته شود قیمت طلا با افت شدیدی روبرو خواهد شد./م


انتهای پیام


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد