اونس طلا2297.56
مظنه15,356,000
18 گرم3,544,900
ارزش سکه34,597,068
قدیم (بهار)39,500,000
جدید (امامی)42,100,000
نیم25,000,000
ربع15,000,000

افت شدید قیمت جهانی طلا پس از انتشار آمارهای بازار اشتغال آمریکا

سایت طلا : قیمت جهانی طلا که شب گذشته تحت تاثیر انتشار آمارهای مربوط به مدعیان دریافت بیکاری با کاهش 2 درصدی روبرو شده بود امروز جمعه نیز با افت اندکی روبرو شده است.


به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، گرچه قیمت طلا شب گذشته پس از انتشار آمارهای مربوط به کاهش تعداد مدعیان بیکاری با افت 2 درصدی روبرو شده ولی کاهش شاخص ارزش دلار موجب شده تا قیمت طلا برای نخستین بار در 4 هفته گذشته در مسیر رشد و افزایش قرار گیرد.

بر اساس این گزارش شاخص ارزش دلار در حال ثبت بیشترین کاهش از اواخر ماه مارس است و این مساله بیشتر به علت نااطمینانی سرمایه گذاران نسبت به زمان افزایش نرخ بهره آمریکا بوده است.

کاهش ارزش دلار تمایل سرمایه گذاران بین المللی برای خرید طلا را افزایش می دهد. وزارت کار آمریکا شب گذشته اعلام کرد که تعداد مدعیان بیکاری در این کشور طی هفته قبل به پایین ترین سطح در 15 سال گذشته رسیده است.

دانیل هاینس تحلیلگر ارشد موسسه مالی ای ان زد در این باره تاکید کرد که گمانه زنی های مربوط به بهبود اوضاع بازار کار و اشتغال آمریکا تاثیر زیادی بر این مساله داشته است که فدرال رزرو احتمالا نرخ بهره را طی ماه های آینده افزایش خواهد داد. این مساله موجب افت شدید قیمت طلا شده است.

وی افزود: سرمایه گذاران بین المللی همچنین منتظر روشن شدن اوضاع یونان و بحران مالی و بدهی این کشور و تاثیر آن بر بازارهای مالی بین المللی هستند.

گزارش سایت طلا می افزاید، قیمت هر اونس طلا امروز جمعه با 0.1 درصد کاهش به 1183 دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته جاری تاکنون با رشد 0.3 درصدی روبرو شده است. این نخستین بار از اوایل آوریل است که قیمت طلا با افزایش مواجه شده است.

موسسه مالی اسکاتیا موکاتا نیز اعلام کرد که ما همچنان بر این باوریم که قیمت طلا روندی نزولی خواهد داشت و در کوتاه مدت سطح حمایتی قیمت طلا 1180 دلار خواهد بود. اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا به زودی به کمتر از 1150 دلار خواهد رسید.

افت تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی به خصوص چین نیز مانع از افزایش شدید قیمت طلا در روزهای اخیر شده و به نظر می رسد این روند در کوتاه مدت نیز ادامه خواهد یافت./م


انتهای پیام


سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد