اونس طلا2387.82
مظنه16,646,000
18 گرم3,842,700
ارزش سکه37,503,438
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

کاهش سود سپرده بانکی سرمایه ها را به بازار هدایت نمی کند/ تحلیل بازار طلا در روزهای پیش رو

سایت طلا : رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن تحلیل بازار جهانی طلا تاثیر کاهش نرخ سود سپرده های بانکی بر بازار طلا و سکه را مورد بررسی قرار داد.


محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با سایت طلا با اشاره به جلسه دیروز شورای پول اعتبار و کاهش 2 درصدی نرخ سود سپرده های بانکی اظهار داشت: این کاهش مربوط به کسانی است که از امروز می خواهند با بانک ها قرارداد مالی ببندند و کسانی که در گذشته با بانک ها قراردادهای سپرده تنظیم کرده اند و منابع مالی آنها در بانک ها سپرده است شامل این دستور نمی شوند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه سرمایه هایی که در بانک ها سپرده گذاری شده، قرار نیست از بانک ها خارج شود افزود: به نظر نمی رسد با کاهش سود سپرده بانکی، در بازار طلا و سکه رشد تقاضایی مشاهده شده، و سرمایه ها به این بازار روانه گردد.

کشتی آرای با نگاهی به بازار در دو سال گذشته تصریح کرد: بدلیل ثبات نسبی در قیمت طلا و سکه، این بازار با رشد بهای مواجه نبوده، و نوسانات آن جزئی و در حدی نبوده که بخواهد سودی عاید سرمایه گذاران طلا کند، در نتیجه سرمایه گذاری در این بازار افزایش نیافته است.

وی با تحلیل بازار جهانی طلا و افزایش بهای آن در هفته گذشته اظهار داشت: در حال حاضر قیمت بهای جهانی طلا در هر اونس در حدود 1210 دلار است که شاهد افزایش بهای آن به نسبت هفته گذشته در حدود 6 دلار و در مقایسه با ده روز گذشته 18 دلار بوده ایم.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در خصوص علت افزایش بهای جهانی طلا تصریح کرد: این رشد قیمت ناشی از افزایش سهام در اروپا، کاهش ارزش دلار و افزایش تقاضا در بازار جهانی بوده است.

کشتی آرای با اعلام این که بیشتر نوسانات در بازار داخلی طلا و سکه متاثر از بهای ارز می باشد، قیمت دلار در هفته گذشته را با ثبات توصیف کرد و افزود: به نظر نمی رسد قیمت جهانی طلا با بیش از نوسان 5 درصد حتی در چند ماه آینده مواجه شود، مگر آنکه در حوزه سیاسی جهان اتفاق خاصی رخ دهد که فعلاً خوشبختانه از آرامش برخوردار است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن بیان تاثیر در پیش بودن ماه مبارک رمضان در روند خرید و فروش در بازار داخلی طلا و سکه گفت: خرید و فروش در حال حاضر بهتر از ماه های گذشته است و باتوجه به مناسبت های پیش رو یک رونق نسبی و سپس در مقطع امتحانات مدارس و دانشگاه های کشور تمام بازارها با رکود مواجه می شوند و فعل و انفعالات اقتصادی در کشور تا حدودی کاهش می یابد.

کشتی آرای در مورد اقدامات اخیر اتحادیه طلا و جواهر تهران نیز به سایت طلا گفت: در هفته گذشته بازرسی ضربتی در مناطق مختلف تهران و بازار زیر نظر کمیسیون بازرسی اتحادیه صورت گرفته و در این بازرسی ها، حدود70 مورد نمونه برداری شده و خوشبختانه از این تعداد به جز چند مورد که تذکر لازم داده شد، بقیه موارد در حد مطلوب بود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن بیان کاهش تخلفات عیاری و رشد کیفی محصولات طلا و جواهر، به جلسه اخیر هیئت مدیده این اتحادیه اشاره کرد و افزود: در این جلسه در خصوص نمونه برداری ها و بازرسی های صورت گرفته و برخورد با متخلفان تصمیم گیری شد.


انتهای پیام


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد