اونس طلا2232.37
مظنه14,386,000
18 گرم3,321,000
ارزش سکه32,411,658
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

قانون مالیات بر ارزش افزوده، مالیات بر فروش نهایی نیست

سایت طلا : عضو کمیسیون برنامه و بودجه بیان کرد: باید ارزش افزوده ایجاد شده در مراحل تولید پایه مالیاتی در نظر گرفته شود و قانون مالیات بر ارزش افزوده، تنها مالیات بر فروش نهایی نیست.


جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با سایت طلا ضمن بیان یکسان بودن قانون برای همه اقشار جامعه گفت: دولت باید به درستی قانون را اجرا کند چرا که قانون مالیات بر ارزش افزوده، قانون مالیات بر فروش نهایی نیست.

نماینده شیراز در مجلس با بیان اینکه ارزش افزوده ایجاد شده از هر مرحله تولید و مبادله کالا ارزش افزوده ای که ایجاد می شود باید به عنوان ملاک و پایه مالیاتی درنظر گرفته شود، تصریح کرد: آن چیزی که دولت عمل می کند با اصل قانون مالیات بر ارزش افزوده مغایرت دارد و باید این عرصه را اصلاح کند و اگر دولت دقیقاً قانون را اجرا کند طلافروشان نیز از این قانون پیروی می کنند و اعتراضی نخواهند داشت.

وی افزود: برخی از اعتراضاتی که در زمینه مالیات بر ارزش افزوده از جانب مردم اعلام می شود به حق است و به دلیل اینکه دولت قانون را رعایت نمی کند و راحت ترین مسیر وصول مالیات را انتخاب می کند و دولت باید راه قانونی وصول مالیات را عمل کند.

این نماینده مجلس در زمینه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز در گفتگو با سایت طلا اعلام کرد: پیش نویس لایحه توسط وزارت اقتصاد جمع بندی شده و به دولت رفته که در آنجا نیز بررسی می شود و به صورت لایحه به مجلس شورای اسلامی تقدیم می شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: در مجلس نیز آمادگی کامل وجود دارد که بتوانیم این لایحه مالیات بر ارزش افزوده را بررسی و به تصویب برسانیم.

قادری با بیان این مطلب که تمام نمایندگان معتقد بر اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده هستند، تصریح کرد: زمان اصلاح این قانون تا کنون به تأخیر افتاده و باید هر چه سریعتر این موضوع در صحن علنی مجلس مطرح و مورد بررسی قرار گیرد./ا

انتهای پیام


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد