اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

قیمت نفت به ۶۴ دلار رسید

قیمت نفت در جریان معاملات امروز ۷۵ سنت کاهش یافت و به ۶۴ دلار و ۸ سنت در هر بشکه رسید.



به گزارش رویترز، قیمت نفت روز سه شنبه در آستانه انتشار آمارهای هفتگی از میزان ذخایر نفت آمریکا بیش از یک درصد کاهش یافت. انتظار می رود حجم ذخایر نفت آمریکا به یک رکورد بالای دیگر برسد. عربستان هم قول داده که در صورت نیاز نفت بیشتری به چین صادر کند.

پیش بینی می شود که حجم ذخایر نفت خام تجاری آمریکا در هفته گذشته برای شانزدهمین هفته متوالی افزایش یافته و به بالاتر از رقم بی سابقه 489 میلیون بشکه رسیده باشد. این در حالی است که نتایج یک تحقیق نشان داد که فعالیت های اکتشاف نفت در آمریکا کاهش یافته است.

اظهارات روز دوشنبه مقامات نفتی عربستان، تاکیدی بر موضع قبلی این کشور در مورد حفظ تولید بالا برای حفظ سهم خود از بازار بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه ژوئن امروز با 75 سنت کاهش به 64 دلار و 8 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا در برای تحویل در ماه ژوئن نیز امروز با 79 سنت کاهش به 56 دلار و 20 سنت رسید.

میشائیل مک کارتی، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت، کاهش قیمت ها «واکنشی است به افزایش های عمده ای که در طی چند هفته اخیر اتفاق افتاده و نشان از نگرانی از افزایش احتمالی حجم ذخایر نفت خام آمریکا دارد.»

قیمت نفت برنت در هفته گذشته به بالاترین رقم 4 ماه و نیم اخیر رسید، در حالی که قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای ششمین هفته متوالی افزایش داشت.

وزیر نفت عربستان روز سه شنبه گفت، هرچند کاهش حدودا 50 درصدی قیمت نفت از ژوئن گذشته تاکنون به رشد اقتصادهای آسیا کمک کرده، اما این وضعیت «چالش های دشواری» را برای بسیاری از تولید کنندگان نفت به وجود آورده است.

وی که در پکن سخن می گفت افزود: «افزایش ها یا کاهش های ناگهانی قیمت نفت امر مطلوبی نیست... این به نفع همه ماست که قیمت های پایدار برای نفت را تضمین کنیم.»

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد