اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آزادی موقت اونس از بند نرخ بهره

بازار فلزهای گرانبها در آستانه برگزاری نشست مهم کمیته بازار آزاد فدرال رزرو، هفته کاری را با آرامش نسبی آغاز کرد، گرچه بعد با رشد قیمت مواجه شد.



این رشد قیمت ناشی از «پوشش کوتاه‌مدت»، «شناسایی سود» و افزایش تقاضا به دلیل تشدید نگرانی‌ها درباره آینده اقتصاد یونان بود. هر اونس فلز زرد که هفته گذشته با سقوط 23 دلاری از قیمت 1203 دلار به بهای 1180 دلار رسیده بود، روز گذشته را با نوسان پیرامون همین مرز آغاز کرد.

گرچه بعد رشد قیمت مواجه شد. روز دوشنبه تا ساعت 7:30 بعدازظهر به وقت تهران قیمت 1203 دلار برای اونس ثبت شد، گرچه هم‌اکنون که شما این خبر را می‌خوانید ممکن است قیمت متفاوتی به‌عنوان قیمت نهایی نخستین روز کاری هفته جدید ثبت شده باشد.

بانک مرکزی آمریکا همین هفته نشستی دارد که در پایان آن بیانیه تازه‌ای درباره سیاست‌های پولی مهم‌ترین بانک مرکزی دنیا منتشر خواهد شد. احتمال تغییر عمده سیاست‌های پولی فدرال رزرو کم است، اما همه به‌دنبال یافتن نشانه‌های تازه‌ای از زمان افزایش نرخ‌های بهره در آمریکا هستند.

کمیته بازار آزاد فدرال رزرو از روز سه‌شنبه نشستی را برگزار خواهد کرد که بیانیه پایانی آن روز چهارشنبه منتشر خواهد شد. بازارهای جهانی سهام صبح دوشنبه شاهد رشد قابل توجه شاخص‌ها بودند تا خروج سرمایه از بازار فلزهای گرانبها، فشار روی قیمت‌های فلز زرد را افزایش دهد اما عوامل داخلی بازار همراه با اخبار ناامیدکننده درباره مذاکرات یونان و وام‌دهندگان بین‌المللی این روند را تغییر داد.

اونس که روز جمعه در مقطعی پایین‌ترین قیمت‌ها در 5 هفته گذشته را تجربه کرد، روز دوشنبه از پایین‌ترین سطح در یک ماه گذشته جهش کرد. در روزهای کاری گذشته نگرانی سرمایه‌گذاران بین‌المللی نسبت به زمان افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر افت تقاضا و قیمت طلا داشته بود.

نرخ بهره فدرال رزرو احتمالا در نشست آوریل یعنی نشستی که از امروز سه‌شنبه آغاز می‌شود، تکان نخواهد خورد، اما کارشناسان زیادی بر این باورند که نشست ماه ژوئن ممکن است زمان تصویب افزایش نرخ‌های بهره باشد. افزایش نرخ‌های بهره موجب افزایش ارزش دلار و کاهش ارزش طلا خواهد شد. البته نشست این هفته نیز تاثیر زیادی بر ارزش دلار و قیمت طلا خواهد داشت.

نگرانی برخی معامله‌گران در رابطه با افزایش نرخ‌های بهره فدرال رزرو در حالی ادامه دارد که یکی از تحلیلگران ارشد موسسه سرمایه‌گذاری «اچ‌اس‌بی‌سی» بر این باور است که کاهش نگرانی‌ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو و تغییر سیاست‌های پولی آمریکا موجب شده تا قیمت طلا تا حدی تقویت شود.

جیمز استیل تحلیلگر برجسته اچ‌اس‌بی‌سی معتقد است که چشم‌انداز مربوط به این مساله که فدرال رزرو احتمالا تغییر سیاست‌های پولی و افزایش نرخ بهره را به تاخیر خواهد انداخت تا حدی موجب تقویت قیمت طلا شده است. البته این مساله به آن معنا نیست که قیمت طلا در کوتاه مدت با افزایش چشمگیری روبه‌رو خواهد شد.

در هر حال بازار روز دوشنبه را در شوک به سر برد تا پایین‌ترین و بالاترین قیمت‌های ثبت‌شده تا لحظه تنظیم این گزارش 1178 و 1204 دلار باشد. تحلیل تکنیکال «اینوستینگ» نشان می‌دهد که سطح حمایتی قیمت طلا در روزهای آینده 1168 دلار خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اینوستینگ، قیمت طلا در هفته گذشته با افت 34/ 2 درصدی روبه‌رو شد تا برای سومین هفته متوالی کاهش یابد و بیشترین کاهش خود را در 7 هفته اخیر ثبت کند. بر اساس این گزارش تحلیل تکنیکال نشان می‌دهد که سطح حمایتی قیمت طلا در هفته پیش رو 1168 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا با افت بیشتری همراه خواهد شد.

سطح مقاومتی قیمت طلا نیز در روزهای آینده 1203 دلار است و اگر این سطح شکسته شود می‌توان نسبت به افزایش بیشتر قیمت طلا امیدوار بود. تازه‌ترین تحلیل تکنیکال «اف ایکس امپایر» هم نشان می‌دهد که قیمت جهانی هر اونس طلا در شرایط کنونی بین 1178 تا 1209 دلار در نوسان خواهد بود.

بر اساس گزارش اف ایکس امپایر، تحلیل تکنیکال حاکی است که اگر سطح حمایتی 1178 دلاری شکسته شود قیمت طلا می‌تواند تا 1173 دلار در هر اونس کاهش یابد.

تحلیل فیبوناچی نیز نشان می‌دهد که اگر سطح حمایتی 1170 دلاری شکسته شود قیمت طلا به زودی تا 1164 دلار کاهش خواهد یافت. از سوی دیگر سطح مقاومتی قیمت طلا نیز در شرایط فعلی 1194 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود احتمال افزایش بیشتر قیمت طلا وجود خواهد داشت.


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد