اونس طلا2320.32
مظنه15,271,000
18 گرم3,525,300
ارزش سکه34,405,563
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

دلار محرک قیمت ها در بازار آتی سکه

روز گذشته در پی رشد نسبی نرخ ارز در بازار داخلی، قیمت سکه نقدی و آتی در دامنه نوسان قیمتی مثبت قرار گرفتند.



یکی از کارگزاران آتی سکه با بیان مطلب فوق گفت: بازار سکه آتی روز یکشنبه در پی نوسانات مثبت نرخ ارز با افزایش بین 2 تا 3 هزار تومانی رو به رو شد و تا پایان معاملات نیز همواره تحت تأثیر نرخ دلار با تغییراتی قیمتی مواجه بود.

احمد بیات، عامل دیگر این روند صعودی را انتظار برای مثبت شدن بازار اونس در روز دوشنبه دانست و افزود: فاصله قیمتی بین سر رسید آبان ماه سال جاری با قیمت سکه نقدی و افزایش حجم تقاضا در این روز نشان می دهد که انتظار فعالان بازار از اونس جهانی طلا روندی مثبت است این در شرایطی است که جمعه گذشته قیمت اونس طلا تحت تاثیر افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی با قیمت 1182 دلار به پایین ترین سطح قیمتی خود طی یک ماه گذشته رسید.

وی گفت: روز گذشته قراردادهای آتی سکه طلا برای تحویل در سررسیدهای مختلف به نسبت بازار نقدی سکه تاثیر بیشتری از تغییرات نرخ دلار گرفت، به طوریکه تمام سررسید ها در نوسان مثبت قیمت قرار گرفتند. در این بین قیمت سکه تحویل آبان ماه که آخرین سررسید آتی سکه است، بیش از 50 هزار تومان بیشتر از سکه نقدی معامله شد.

این معامله گر بازار آتی سکه با اشاره به اینکه دیروز قیمت سکه در چهار سررسید بازار آتی نوسان مثبت کمتر از یک درصدی را تجربه کرد، گفت: در ساعات ابتدایی معاملات روز گذشته، قیمت ها در بازار آتی به همراه حجم معاملات رشد پیدا کرد اما هر چه به پایان بازار نزدیک شدیم قیمت ها اصلاح شد به طوریکه این روند صعودی به کمتر از یک درصد در سر رسیدهای مختلف رسید.

بیات بر این باور است، تغییرات مثبت اونس طلای جهانی همراه با خبرهای ناشی از مذاکرات هسته ای می‌تواند بر جذابیت معاملات آتی بیافزاید.

این کارشناسان بازار سکه در خصوص قیمت ها در بازار نقدی و آتی گفت: در حال حاضر قیمت سکه بازار آتی نسبت به بازار نقدی به ویژه در سررسیدهای دور اندکی متفاوت است، به طوری که در روز گذشته قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید و قدیم در بازار آزاد به 950 هزار تومان رسید. نیم سکه نیز در این بازار 498هزار تومان و هر ربع سکه 275 هزار تومان قیمت داشت. همچنین قیمت سکه‌های یک گرمی هم 189 تومان اعلام شده است.

بیات افزود: از سوی دیگر در مبادلات روز گذشته قراردادهای آتی، سکه در سررسید اردیبهشت ماه به قیمت 951 هزار و 533 تومان معامله شد که 04/0 درصد رشد قیمت داشت. سکه تحویل تیر‌ماه نیز با قیمت 963 هزار و 553 تومان معامله شد که افزایش 15/0 درصدی را تجربه کرد. در عین حال قرارداد تحویل شهریور‌ماه در محدوده 983 هزار تومان معامله شد که رشد 12/0 درصدی را داشت و در آخر نیز سکه تحویل آبان با قیمت یک میلیون و 9 هزار تومان معامله شد و افزایش 13/0 درصدی معاملات را به پایان رساند.


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد