اونس طلا2154.6
مظنه14,201,000
18 گرم3,278,300
ارزش سکه31,994,853
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000

اصلاح قانون مالیات برارزش افزوده، کارآفرینی و ارزآوری را به دنبال خواهد داشت

سایت طلا : رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز تاکید کرد: اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده صنف طلا و جواهر به اشتغالزایی و ارزآوری بیشتر کشور کمک می کند.

"مهدی بهرمانی" رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز در گفت و گو با سایت طلا با اشاره به برگزاری جلسات گسترده با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص مالیات بر ارزش افزوده گفت: ایرادهایی را که قانون مالیات بر ارزش افزوده در بازار و گسترش صنف طلا و جواهر ایجاد کرده توسط کمیسیون تخصصی طلا و جواهر به مسئولین و قانونگذاران در مجلس شورای اسلامی اعلام کردیم.

وی با ابراز امیدواری برای اصلاح این قانون در اوایل سال جدید عنوان کرد: خواست ما این است که نمایندگان مجلس در بررسی لایحه پیشنهادی دولت، به حذف اصل ذاتی طلا از قانون مالیات بر ارزش افزوده رای دهند و طلافروشان تنها از اجرت و سود عایدی مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کنند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز با اشاره به تخصصی بودن این صنف و نیاز کار کارشناسی در تصویب قوانین مربوط به آن تصریح کرد: برخی از قانونگذاران از مشکلات این صنف مطلع نیستند و توسط کلیه اتحادیه های سراسر کشور اطلاع رسانی در حال انجام است تا ان شاء ا... در موقع تصمیم گیری برای لایحه پیشنهادی رأیی منطبق بر عدل و سلامت اقتصادی به تصویب برسد.

بهرمانی با عنوان این مطلب که مالیات بر ارزش افزوده باعث عدم توجیه اقتصادی خرید طلا و جواهر می گردد به سایت طلا گفت: اصلاح این قانون باعث کارآفرینی و ارزآوری توسط این صنف شده، و زمینه صادرات را در بازارهای جهانی فراهم می کند.

وی با بیان تزیینی بودن مصنوعات طلا و جواهر و در اولویت های پایین قرار داشتن این محصول در هزینه های خانوار اعلام کرد: با کاهش فروش مصنوعات طلا و جواهر، واحدهای تولیدی نیز نیروی کار خود را تعدیل کرده و برخی نیز تغییر شغل داده اند، که نهایاً موجب رکود در این صنف شده است.

بهرمانی عوامل گشایش و بهبود وضعیت معاملات مصنوعات طلا و جواهر را ارتقای وضعیت اقتصادی کشور و توجه ویژه و بیشتر به صادرات مصنوعات طلا و جواهر مطرح کرد و گفت: انتظار داریم بعد از توافق نهایی مذاکرات هسته ای از نیمه دوم سالجاری شاهد رونق در تمام بخش های اقتصادی کشور به خصوص در صنف طلا و جواهر باشیم.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز با اشاره به مناسب نبودن حجم معاملات در روزهای پایانی سال گذشته و بازار شب عید و رکود موجود در این بازار عنوان کرد: خرید و فروش مصنوعات طلا و جواهر با توجه به ایام ماه های رجب و شعبان کمی نسبت به ماه های فروردین و اسفند بهبود یافته و شاهد رشد خرید مصنوعات طلا و جواهر توسط مصرف کنندگان هستیم.

وی پتانسیل تولید مصنوعات طلا و جواهر در کشور را در حد بالایی عنوان کرد و افزود: 95 درصد مصنوعات طلا و جواهر در بازار تبریز در داخل کشور ساخته شده است، و شهر تبریز در عرصه تولید مصنوعات طلا و جواهر با توجه به همجواری این استان با کشور ترکیه پیشرفت قابل توجهی در ساخت مصنوعات طلا و جواهر خصوصاً در زمینه تولید ریخته، النگو، زنجیر و سرویس های پرسی پشت بسته داشته است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز با بیان جایگاه بالای این شهر در بازار مصنوعات طلای کشور تصریح کرد: تولیدات طلا و جواهر تبریز از مشابه ترکیه ای آنها با کیفیت تر و از اجرت کمتری برخوردار است./اس


انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد