اونس طلا2156.4
مظنه14,201,000
18 گرم3,278,300
ارزش سکه31,994,853
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000

ارائه تسهیلات برای خرید تولیدات داخلی/میزان در صادرات ادغام نشد

مدیرعامل بانک صادرات ایران از ارایه تسهیلات به خریداران محصولات داخلی با نرخ 22 درصد خبر داد و گفت: این طرح در راستای حمایت از واحدهای تولیدی اجرا می شود.



اسماعیل لله گانی در جمع خبرنگاران در ساختمان سپهر بانک صادرات، افزود: با توجه به تاکید رییس جمهور و وزیر امور اقتصادی و دارایی و اجرایی شدن بخشنامه بانک مرکزی برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، بانک صادرات طرح حمایت از تولید داخلی را در دستور کار قرار داده است.

وی اظهار داشت: این طرح به منظور افزایش قدرت خرید از واحد های تولیدی و خرید کالاهای ایرانی اجرا می شود و در قالب آن واحد های تولید داخلی می توانند از بانک صادرات تسهیلات دریافت کنند.

وی تصریح کرد: واحد های تولیدی که امکان تولید محصول دارند، اما امکان فروش ندارند می توانند با استفاده از این طرح از تسهیلات بانک صادرات استفاده کنند.

مدیرعامل بانک صادرات با بیان اینکه طرح حمایت از واحد های تولیدی در بیش از سه هزار شعبه بانک صادرات اجرا می شود، افزود: تمام واحد های تولیدی می توانند به شعب این بانک در سراسر کشور مراجعه و درخواست ارائه کنند تا با افتتاح حساب در این بانک از این تسهیلات بهره مند شوند.

وی درباره شرایط افتتاح حساب واحدهای تولیدی در بانک صادرات، گفت: سقف و طول مدت مشخصی برای افتتاح حساب از سوی واحد های تولیدی در نظر گرفته نشده است.

لله گانی با اشاره به اینکه این طرح تنها مخصوص واحد هایی است که امکان تولید دارند، اما توان فروش کمتری دارند، گفت: براساس ارزیابی مشتری و توان بازپرداخت، میزان تسهیلات مشخص می شود که در حال حاضر این سقف معادل دو میلیارد ریال به ازای هر خریدار است.

وی ادامه داد: ضمانت بازپرداخت این تسهیلات نیز با توجه به شرایط مشتری، اعتبارسنجی از وی و نظر کمیته اعتباری شعب تعیین خواهد شد.

مدیرعامل بانک صادرات با بیان اینکه، در حال حاضر پنج روز از ابلاغ دستورالعمل این طرح به شعب این بانک می گذرد، افزود: در راستای این طرح گردش مالی واحدهای تولیدی در بانک قرار می گیرد و خدمات اعتباری اسنادی داخلی و ارزی و همچنین سایر خدمات از طریق بانک صادرات انجام می شود که به همین دلیل قیمت تمام شده پول در بانک کاهش می یابد.

وی درباره دیگر ویژگی های این طرح، گفت: این طرح در راستای حمایت از خریداران و تولیدات داخلی است که البته می تواند واحد های اقتصادی را نیز از رکود خارج کند.

وی افزود: با تسهیلاتی که این بانک به خریداران تولیدات داخلی می دهد این امکان به وجود می آید که خریداران تولیدات داخلی بتوانند به صورت اقساط محصولات را خریداری کنند در حالی که پرداخت برای تولیدات خارجی باید نقدی باشد.

لله گانی درباره سازوکارهای بانک صادرات برای جلوگیری از دریافت تسهیلات و انجام خرید های صوری، گفت: دو راهکار در این مورد تاکید شده که در راهکار اول به طور حتم توان واحد های تولیدی برای تولید محصول و خرید واقعی از سوی مشتری توسط کارشناسان بانک صادرات سنجیده می شود.

مدیرعامل بانک صادرات افزود: راهکار دیگر این است که بخشی از وجوه واحد های تولیدی به صورت گشایش اعتبار(ال.سی) در حساب این واحد ها در بانک صادرات ذخیره می شود.

لله گانی همچنین در پاسخ به این سوال که خریداران کدام واحد های تولیدی امکان استفاده از این تسهیلات را دارند؟ اظهار داشت: تمام خریداران می توانند با ارائه مدارک از این تسهیلات استفاده کنند، هرچند این واحد ها باید دستورالعمل بانک صادرات را بپذیرند و با بانک به توافق برسد.

مدیرعامل بانک صادرات درباره ارائه تسهیلات به خریداران خودرو نیز گفت: لازم است در ابتدا شرکت های خودروسازی به بانک مراجعه کرده و تفاهم نامه داشته باشند تا خریداران این خودروهای داخلی بتوانند از این تسهیلات خرید استفاده کنند.


** نشست نرخ سودی بانک مرکزی/ بانک صادرات شرط خاصی ندارد

وی درباره آخرین تصمیمات درباره تعیین نرخ سود سپرده در نشست شب گذشته رییس کل بانک مرکزی با مدیران عامل بانک ها، گفت: کاهش نرخ سود سپرده و بالطبع آن کاهش نرخ تسهیلات برای حمایت از واحد های تولیدی در دستور کار مدیران عامل بانک ها قرار گرفته و پیشنهاداتی در این مورد به بانک مرکزی ارائه شده که در حال حاضر این موضوع در شورای پول و اعتبار در حال طی مراحل کارشناسی است.

لله گانی با اشاره به اینکه بعد از تصمیم گیری این امر به مردم اطلاع رسانی خواهد شد، اظهار داشت: اگر نرخ سود سپرده به صورت معقول تعیین شود باید شرایطی در نظر گرفته شود که نظم بازار پولی در آن حفظ شود.

وی درباره تصمیم بانک مرکزی برای کاهش نرخ سود سپرده، گفت: بانک صادرات هیچ شرط خاصی برای این موضوع نداشته و نرخ سود سپرده باید به صورت معقول تعیین شود.


** موسسه میزان با بانک صادرات ادغام نشد

مدیرعامل بانک صادرات در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا در خصوص ادغام موسسه میزان با بانک صادرات نیز افزود: هماهنگی های لازم بین بانک صادرات و بانک مرکزی در مورد موسسه میزان انجام شده و به منظور کمک به سپرده گذاران جلسات کارشناسی در حال انجام است که در چارچوب قوانین این تصمیم گیری ها انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه موضوع ادغام موسسه میزان و بانک صادرات منتفی است، ادامه داد: در حال حاضر وجوهی از سوی موسسه میزان به حسابی نزد بانک صادرات واریز می شود که براساس فهرست این وجوه به سپرده گذاران پرداخت می شود و در حال حاضر تعداد زیادی از این سپرده گذاران توانسته اند وجوه خود را دریافت کنند.


** شاخص سود 165 تومانی برای هر سهم بانک صادرات

مدیرعامل بانک صادرات درباره سود سهام این بانک نیز گفت: EPS سود سال 93 بانک صادرات برای سال 93 محقق شده و در سال جاری نیز این رقم 165 ریال در نظر گرفته شده که امیدواریم محقق شود.


** میزان بنگاهداری بانک صادرات بیش از سقف تعیین شده بانک مرکزی است

وی درباره بنگاهداری این بانک نیز گفت: هم اکنون میزان بنگاهداری این بانک توسط بانک مرکزی بیش از 40 درصد تعیین شده اما براساس برنامه ها قراراست این رقم کاهش یابد و در سال گذشته نیز با فروش بخشی از سهام شرکت غدیر اقداماتی در این زمینه انجام شده است.

وی ادامه داد: البته در سال جاری نیز قرار است شرکت هایی نظیر سپهرهای ساختمانی را در بورس و اوراق بهادار واگذار کنیم.


** عاملیت یک میلیارد دلاری بانک صادرات از صندوق توسعه ملی

لله گانی درباره سرمایه گذاری این بانک در حوزه نفت و گاز نیز گفت: این بانک عاملیت یک میلیارد دلار ارز را از محل صندوق توسعه ملی به عهده دارد ضمن آنکه در راستای فاینانس چین نیز چند طرح بزرگ در دستور کار است که امیدواریم عملیاتی شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد