اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سبد نفتی اوپک در نزدیکی بالاترین قیمت سال ۲۰۱۵/ بیش از ۵۹ دلار در هر بشکه

قیمت سبد نفتی اوپک همگام با افزایش قیمت نفت در جهان، یک دلار و ۵ سنت افزایش یافت و بشکه‌ای ۵۹.۱۴ دلار معامله شد که با بالاترین قیمت این کالای اساسی در سال ۲۰۱۵ فاصله چندانی ندارد.



سازمان کشورهای تولید و صادرکننده نفت اوپک، در آخرین به روز رسانی سایت خود اعلام کرد: هر بشکه سبد نفتی این سازمان، روز پنج‌شنبه با افزایش یک دلار و 5 سنتی به 59.14 دلار در هر بشکه رسید.

به این ترتیب قیمت سبد نفتی اوپک با بالاترین قیمت این نوع نفت در سال 2015 فاصله چندانی ندارد. هر بشکه این نوع نفت روز چهارشنبه 58.09 دلار فروخته شده بود.

بیشترین قیمت سبد نفتی اوپک در سال جاری میلادی روز دوشنبه 31 فروردین ماه (20 آوریل) به قیمت 59.50 دلار رقم خورد.

قیمت نفت برنت در فاصله ژوئن 2014 تا ژانویه 2015 (خرداد 93 تا دی 93) نزدیک به 60 درصد ارزش خود را از دست داد اما در ماه‌های ژانویه و فوریه 2015 (دی و بهمن 93) در اثر نگرانی از اختلال در عرضه نفت در خاورمیانه، افزایش تقاضا در زمستان تقریبا یک سوم ارزش خود را دوباره به دست آورد.

این روند افزایشی با تهاجم نظامی عربستان به یمن در 5 فروردین ماه (25 مارس) شدت گرفت و از ابتدای آوریل قیمت نفت حدود 10 دلار بالا رفت و به بیش از 63 دلار در هر بشکه رسید.

اگرچه با اعلام آتش‌بس از سوی عربستان، قیمت نفت کاهش یافت اما بار دیگر قیمت هر دو نفت برنت و نفت خام آمریکا بالا رفت و برنت به مرز 66 دلار و نفت آمریکا به بالای 58 دلار رسید.

ادامه درگیری‌ها در یمن سبب شده است که قیمت نفت به بالاترین رقم در 4 ماه و نیم گذشته برسد. درگیری ها بین گروه‌های مختلف در قسمت‌های جنوبی و مرکزی و حملات هوایی ائتلاف به رهبری عربستان به مواضع حوثی‌های یمن، نگرانی‌ها بر سر امنیت تامین نفت خاورمیانه را افزایش داده است. همچنین ارزش دلار عاملی دیگر در تقویت قیمت نفت عنوان شده است.

سبد نفتی اوپک متشکل از نفت صحرای الجزایر، نفت گیراسول آنگولا، نفت اورینت اکوادور، نفت سنگین ایران، نفت سبک بصره عراق، نفت صادراتی کویت، سیدر لیبی، بونی لایت نیجریه، نفت مارین قطر، نفت سبک عربستان، نفت موربان امارات و مِرِی ونزوئلا است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد