اونس طلا2318.57
مظنه15,386,000
18 گرم3,551,800
ارزش سکه34,664,658
قدیم (بهار)39,500,000
جدید (امامی)42,400,000
نیم25,000,000
ربع15,100,000

جزئیاتی تازه از سرقت بازار طلای تهران / ۴ برادر؛ طراح سرقت ۴۲ کیلو طلا از بازار تهران

اعضای باندی که با نقشه‌ای حساب‌شده دست به سرقت ۴۲کیلو طلا از یک شرکت بزرگ طلاسازی در بازار تهران زده بودند به دام پلیس افتادند.


متهمان برای این سرقت مبالغ هنگفتی به یک گریمور پرداخت کرده بودند تا چهره‌ آنها را تغییر دهد.حدود ساعت 4بعدازظهر 20 اسفند سال گذشته 3مرد که همگی مسلح به سلاح گرم بودند با ورود به یک شرکت بزرگ طلاسازی در بازار تهران، به تهدید تمامی 8 نفر حاضر در شرکت پرداختند و پس از بستن دست و پای آنها، دست به سرقت 42کیلو طلا زدند و گریختند.

وقتی ماجرا به پلیس گزارش شد، تیمی از کارآگاهان اداره یکم آگاهی تهران مأمور تحقیق درباره این سرقت بزرگ شدند و با حضور در محل سرقت به تحقیق از کارکنان آنجا پرداختند.

سرقت چگونه رخ داد

مدیر شرکت ماجرا را اینطور شرح داد: حدود 10روز پیش، جوانی به شرکت ما آمد و گفت که قصد خرید بیش از 10کیلو طلای ساخته شده را دارد. او مدعی بود که مغازه طلافروشی در یکی از شهرهای شمال غرب کشور دارد و وقتی بر سر قیمت اولیه به توافق رسیدیم، قرار شد کار را شروع کنیم.

وی ادامه داد: قرار بر این بود که مرد جوان هزینه طلاهای ساخته شده را با شمش طلا بپردازد. او 2روز قبل از سرقت همراه 3جوان دیگر دوباره به شرکت آمد و پس از انتخاب نمونه‌های طلا 4کیلو شمش طلا به‌صورت امانت در اختیارم قرار داد و با این ادعا که قرار است برای شرکت در مراسم ختم یکی از بستگانش به شهرستان سفر کند، گفت که پس از بازگشت از سفر برای بردن طلاهای ساخته شده و تسویه حساب برمی‌گردد.

من که به او اعتماد کرده بودم، قبول کردم و شمش‌های طلا را در صندوق گذاشتم تا اینکه چند ساعت قبل، مرد جوان این بار به همراه 2نفر دیگر وارد شرکت شد. ابتدا بر سر قیمت نهایی طلاها توافق کردیم و سفارش او را تحویل دادم اما زمانیکه منتظر تحویل گرفتن پول طلاها بودم، ناگهان هر 3مرد جوان به روی ما اسلحه کشیدند و شروع به تهدید کردند. آنها دست و پای من و تمامی کارکنان را بستند و 42کیلو طلا را که در شرکت بود دزدیدند و فرار کردند.

یک سرنخ

به گزاش همشهری، ماموران پس از شنیدن اظهارات شاکی تحقیقات برای یافتن ردی از سارقان را شروع کردند. مأموران دوربین‌های بیرون از شرکت و مغازه‌های اطراف را هم بررسی کردند و در این میان متوجه شدند که دزدان بیشتر از 3نفر بوده‌اند. آنها دریافتند که در زمان سرقت، 2نفر دیگر از سارقان بیرون از شرکت اوضاع را کنترل می‌کردند و مراقب اطراف بودند. چهره این دو نفر بررسی شد و در نهایت مأموران به یک مجرم سابقه‌دار به نام شهاب رسیدند. شهاب پیش از این نیز در سال‌های 81، 83 و 84 به جرم سرقت مسلحانه دستگیر و راهی زندان شده بود. مأموران در ادامه متوجه رابطه شهاب با جوانی به‌نام محمدرضا شدند. محمدرضا سال‌ها به‌عنوان شاگرد و کارگر در بازار طلای تهران کار کرده بود و اطلاعات زیادی در این زمینه داشت.

او همچنین در یکی از سرقت‌هایی که شهاب در سال83 مرتکب شده بود، همدست او بود. تیم‌ تحقیق که قدم به قدم در حال رمزگشایی از سرقت بزرگ بود متوجه شد که محمدرضا 3برادر 30 تا 35ساله دارد که با او در بازار طلا کار می‌کردند و پس از این سرقت به طرز مرموزی ناپدید شده‌اند. کارآگاهان که حالا مطمئن بودند شهاب با همدستی 4برادر دست به این سرقت زده است، مخفیگاه‌های آنها را دهکده المپیک، بلوار فردوس، گلوبندک و همچنین شهرستان تبریز شناسایی کردند و ساعت 4صبح سوم اردیبهشت ماه، در یک عملیات همزمان هر 5 متهم به دام پلیس افتادند.

خرید بنز و موتور 30میلیونی

با دستگیری متهمان و کشف 3قبضه سلاح گرم و حدود 4کیلو طلا از مخفیگاهشان، آنها به اداره آگاهی منتقل شدند و در بازجویی‌ها به سرقت 42کیلو طلا از شرکت طلاسازی اعتراف کردند. آنها مدعی شدند که در این سرقت مرد دیگری نیز همدستشان بود که او نیز به دام پلیس افتاد. سرهنگ محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: در مخفیگاه متهمان یک بنز گرانقیمت و یک موتور کشف شد که متهمان اعتراف کردند آنها را به‌ترتیب به قیمت 215 و 30میلیون تومان و با پول‌های مسروقه خریده بودند.وی ادامه داد: در ادامه مشخص شد که طراح نقشه سرقت، 4برادری بودند که سال‌ها در بازار طلا کار می‌کردند.

آنها 3‌ماه برای اجرای این سرقت نقشه کشیده بودند و حتی برای اینکه شناسایی نشوند از یک گریمور حرفه‌ای استفاده کرده بودند که در ازای دریافت 400هزار تومان از هر نفر، آنها را برای اجرای نقشه سرقت گریم می‌کرد. به گفته سرهنگ محمدیان، سارقان مسلح پس از انتقال به محل سرقت، صحنه دزدی مسلحانه را بازسازی کردند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد