اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

هیولای 3 میلیارد تومانی! + عکس

بوگاتی ویرون خودوریی فوق سریع که 16 سیلندر و 1001 اسب بخار قدرت دارد را رونمایی کرد.


بوگاتی ویرون از ایده یک خودروی سوپر اسپرت و فوق سریع در آزمایشگاه‌های گروه خودروسازی فولکس‌واگن شروع شد و با اتمام کار لقب کنکورد جاده‌ها را به خود اختصاص داد.

این خودور فوق سریع 16 سیلندر و 1001 اسب بخار قدرت دارد و می‌تواند سرعت صفر تا 100 کیلومتر در ساعت را در 2.5 ثانیه طی کند و سرعت خود را به 410 کیلومتر در ساعت برساند. البته قیمت بالای یک میلیون دلار برای این هیولا را نیز نباید فراموش کنیم.

در اوایل قرن بیستم میلادی نام بوگاتی با سرعت و کیفیت و زیبایی گره خورده بود، اتوره بوگاتی فرانسوی در سال 1909 بوگاتی را راه‌اندازی کرد و برخی از خودروهای افسانه‌ای زمان خود را به مرحله تولید رساند، اما بدشانسی و تغییر در بازار باعث شد تا بوگاتی در سال 1952 تعطیل شود.

در سال 1998 گروه فولکس واگن، برند بوگاتی را خرید و برخی مدل‌های کانسپت خود را با نام بوگاتی روانه نمایشگاه‌های مختلف کرد تا اینکه در سال 2001 تصمیم گرفت تا سریع‌ترین خودروی موجود در جهان را با نام بوگاتی تولید کند.

از آن زمان بود که پروژه ساخت بوگاتی ویرون کلید خورد. خودرویی که مجریان برنامه محبوب و مشهور Top Gear آن را بهترین خودروی ساخته شده در تاریخ بشری می‌دانند.

- موتور 16 سیلندری قلب تپنده ویرون است.

- موتور ویرون در اتاق‌هایی مجزا و کاملاً به صورت دستی ساخته می‌شود.

- هر کدام از پیستون ها از قطعات آلومینیومی یک تکه و خاص برش می‌خورند.

- موتور ویرون درواقع ترکیبی W شکل دارد و از یک جفت موتور V8 ساخته شده که به هم متصل هستند. ساخت یک موتور بوگاتی ویرون به صورت دستی توسط مهندسین یک هفته به طول می‌انجامد.

- بعد از ساخت موتور برای اولین بار، مراحل تست آن بر روی یک پلتفرم دینامیکی انجام شد تا خروجی موتور اندازه گیری شود.

- موتور بوگاتی ویرون در واقع بیش از 1000 اسب بخار نیرو تولید می‌کند.

- هنگامی که ویرون برای اولین بار برای تست وارد جاده شد از پشت اگزوز آن 2 متر شعله آتش بیرون می‌آمد که برای یک خودروی خیابانی غیر قانونی محسوب می‌شد! بنابراین مهندسین بوگاتی به دنبال بالا بردن ظرفیت خنک‌کنندگی برای ویرون 10 رادیاتور مجزا در نظر گرفتند.

- شرکت ایتالیایی ریکاردو مسئولیت ساخت گیربکس ویرون را بر عهده گرفت. با وجود اینکه امروزه خودروهایی با سیستم کلاچ دوگانه عادی به نظر می‌رسند، اما ویرون در آن سال ها جزء اولین خودروهایی بود که به این مکانیزم مجهز می‌شد.

- حال چه چیزی می‌تواند این غول سرکش را مهار کند؟ بوگاتی ویرون ترمزهای کربنی- سرامیکی بزرگی دارد که همگی به صورت دستی در آلمان ساخته می‌شوند. این ترمزهای بزرگ می‌توانند تا دمای 980 درجه سانتی‌گراد را تحمل کنند اما باز هم برای مهار سرعت بالای ویرون کافی نیستند.

-اینجا است که در سرعت‌های بالای 200 کیلومتر بر ساعت بال عقبی متحرک به کمک کم کردن سرعت ویرون می‌آید. این بال عقبی تا 70 درصد نیروی لازم برای متوقف کردن ویرون را تأمین می‌کند.

- بال عقب و قسمت جلوی خودرو از استیل ضد زنگ و ضد خش با در جه کیفی بالا که در صنایع فضایی مورد استفاده قرار می‌گیرد ساخته می‌شود.

- مخزن سوخت ویرون از 250 قطعه مجزا ساخته شده است که پروسه تکمیل کردن آن سه روز به طول می‌انجامد.

- هنگامی که قطعات اصلی آماده شدند همگی به کارخانه بوگاتی در فرانسه ارسال می‌شوند.

- تا آن زمان هیچ تایری برای خودرویی با چنین سرعت ساخته نشده بود. شرکت میشلین مسئولیت ساخت تایر بوگاتی ویرون را بر عهده می‌گیرد. در ابتدا میشلین دونوع لاستیک برای ویرون تولید می‌کند. یکی برای جاده و یکی برای مسابقه. اما بوگاتی با این ایده مخالفت کرده و درخواست یک نوع تایر واحد می‌دهد. تولید یک تایر عادی در کارخانه 30 ثانیه زمان می‌خواهد. تولید یک حلقه تایر ویرون یک ساعت زمان نیاز دارد. 4 حلقه لاستیک بوگاتی ویرون 17 هزار دلار قیمت دارند.

- هنگامی که اسمبلی اولیه انجام شد، قطعات به آتلیه بوگاتی در مالشیم فرانسه ارسال می‌شود. آتلیه در زبان فرانسوی به معنای استودیو و کارگاه هنری است.

- شاید باور این موضوع کمی مشکل باشد اما قسمت جلو و عقب خودروی ویرون تنها با 14 پیچ به هم متصل می‌شوند. درواقع اتصال شاسی یک تکه ویرون تنها با 14 پیچ انجام می‌شود.

- بعد از تکمیل و مونتاژ انواع تست‌های مختلف بر روی خودرو انجام می‌شود. هر خودرو به اندازه یک کیلومتر رانده می‌شود تا از عملکرد صحیح خودرو اطمینان حاصل شود.

- هنگامی که ویرون با حداکثر سرعت خود حرکت کند طول یک زمین فوتبال را در یک ثانیه طی کند!

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد