اونس طلا2211.7
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

سایت طلا : طلا در شرایطی هفته قبل را با ریزش حدوداً 23 دلاری به پایان رساند که همچنان از جانب نوسانات دلار و نگرانی های مربوط به افزایش نرخ بهره احساس خطر می کند.


به گزارش سایت طلا، قیمت جهانی طلا در حالی افت 2.2 درصدی را به ثبت رساند که برآیند نظر کارشناسان برای هفته ی کاری گذشته افزایشی بود و بیش ازهر چیزی دلار در آن نقش داشت. بطوریکه رئیس موسسه مدیریت دارایی آدریان دی معتقد است: بازار انتظار دارد نرخ های بهره پایین مدتی دیگر در کار باشند و این به نفع طلا و به ضرر دلار است.

مرور کامل روند طلا در هفته ی گذشته علت این ریزش را مشخص وجانب احتیاط را در این بازار غیر قابل پیش بینی می طللبد.

بنابراین گزارش، اونس هفته ی کاری گذشته را با کاهش قیمت آغاز و افت 8 دلاری را تجربه کرد که عمدتاً ناشی از رشد دلار و شاخص بازارهای سهام اروپا و آمریکا در پی اخبار چین بود.

بانک مرکزی چین روز یکشنبه اعلام کرد که با کاهش 1 درصدی سپرده قانونی بانک ها به تحریک رشد این کشور کمک خواهد کرد. این دومین اقدام بانک مرکزی چین در دو ماه اخیر با هدف ارتقای میزان وام دهی بانک ها و انبساط پولی در سطح اقتصاد این کشور است.

در این روز ارزها تحت تأثیر اخبار چین افزایش یافتند اما یورو تحت تأثیر گزارش های صندوق بین المللی پول و گروه 20 در واشنگتن مبنی بر ادامه مشکلات یونان با افت روبرو شد تا خروج سرمایه از بازار طلا ادامه داشته باشد. البته افزایش قیمت نفت توانست بخشی از فشار را بر بازار طلا کاهش دهد.

بازار طلای تهران در روز دوشنبه تحت تأثیر تضعیف طلای جهانی با کاهش قیمتها روبرو شد و بهای هر مثقال به 427 هزار و 500 تومان رسید و این در حالی است که روز شنبه را نیز با افت نسبی آغاز کرده بود.

اونس روز سه شنبه 6 دلار افزایش یافت که ناشی از رشد تقاضا و تضعیف شاخص دلار بود اما افت نفت از رشد بیشتر طلا جلوگیری کرد.
رسیدن اخبار بد از یونان سطح افزایش تقاضای طلا را بالا برد. گزارشهای روز دوشنبه حاکی از این بود که دولت یونان دستور داده تمام بنگاههای دولتی ذخایر نقدی خود را به بانک مرکزی یونان انتقال دهند که این امر نشان می دهد این کشور به شدت تحت فشار کمبود پول نقد است.

در این روز خبر خریداری 1 میلیون اونس طلا توسط بانک مرکزی روسیه در ماه آوریل نیز جلب توجه کرد. این بیشترین میزان خرید ماهانه طلا از پاییز گذشته بود.

اونس روز چهارشنبه افت شدیدی را متحمل شد که این افت اونس را به 1187 دلار رساند که در سه هفته گذشته بی سابقه بود و عمدتاً ناشی از انتشار داده های مثبت از بخش مسکن آمریکا و سطح بالای فروش بود.

ریزش طلا در این روز در حالی بود که بازارها به شدت نگران اوضاع یونان بودند. دولت یونان وعده داد تا پایان ماه آوریل با درخواست وام دهندگان بین المللی برای اجرای اصلاحات اقتصادی و مالی موافقت کند تا بتواند بخش دیگری از کمک های مالی را دریافت کند که در غیر اینصورت یونان با ورشکستگی روبرو و مجبور به ترک منطقه یورو خواهد شد.

در این روز بازار تهران همزمان با نزول طلای جهانی و درحالیکه دلار تغییر چندانی نداشت ارزش هر مثقال و گرم طلا را به 423 هزار و 500 تومان و 97 هزار و 765 تومان رساند.

این گزارش حاکیست، روز پنج شنبه اونس به محدوده ی 1190 دلار بازگشت که در این امر افت قابل ملاحظه ی دلار، رشد بهای نفت خام، کاهش شاخص بازارهای سهام اروپا و رشد تقاضا دخیل بودند.
ارزش دلار با انتشار آمارهای مربوط به مدعیان دریافت بیمه بیکاری در آمریکا کاهش یافت.
البته در این روز شاخص مرکب مدیران خرید Markit در ماه آوریل و داده های اولیه از شاخص خرید مدیران چین که کمتر از انتظارها بود نیز منتشر شد که این اخبار بد از منطقه یورو و چین به رشد طلا کمک کرد.

بازار تهران در حالیکه اونس جهانی روز پنجشنبه را با نوسان افزایشی سپری کرد و دلار داخل 9 تومان کاهش یافت، ارزش فلزات طلایی را تغییر نداد و بهای هر مثقال همانند روز قبل بر بهای 423 هزار و 500 تومان ایستاد تا اختلافش با روز شنبه به 5500 تومان برسد.

گزارش سایت طلا می افزاید، طلا روز جمعه با رکورد زنی بازارهای سهام جهان تحت فشار قرار گرفت و این در حالی است که شاخص دلار با افت همراه شد. کمترین قیمتی که اونس در این روز به ثبت رساند 1175 دلار بود.
شایان ذکر است، طلا جهانی در هفته گذشته نیز روند کاهشی را حفظ کرد که این افت نتیجه ی نهایی حرکت اونس در بین بهای 1175 دلار تا 1210 دلار بود.

به اعتقاد برخی از تحلیلگران اقتصادی این بازار همیشه رعایت جانب احتیاط را می طلبد و باید تا برگزاری نشست دو روزه ی فدرال رزرو آمریکا در هفته ی جاری که تأثیر زیادی بر نوسانات دلار و طلا دارد، انتظار را بر هر تصمیم دیگری ارجحیت داد.

تازه ترین تحلیلها نشان می دهد که در شرایط کنونی سطح حمایتی طلا 1184 دلار و سطح مقاومتی 1200 دلار خواهد بود که تنها در صورت شکسته شدن این سطح مقاومتی است که می توان نسبت به افزایش ارزش طلا امیدوار بود./گ


انتهای پیام


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد