اونس طلا2389.69
مظنه16,297,000
18 گرم3,762,100
ارزش سکه36,717,141
قدیم (بهار)41,000,000
جدید (امامی)44,300,000
نیم26,000,000
ربع16,000,000

سکه هم به اخبار هسته ای چشم دوخته است

طی این هفته بهای طلا در بازارهای بین‌المللی افت و خیز متعددی را تجربه کرد که امواج آن در بازار داخلی سبب نوسان قیمت انواع طلا به ویژه آتی سکه در معاملات بورس کالای ایران شد.



طی این هفته بهای طلا در بازارهای بین‌المللی افت و خیز متعددی را تجربه کرد که امواج آن در بازار داخلی سبب نوسان قیمت انواع طلا به ویژه آتی سکه در معاملات بورس کالای ایران شد.

با شروع بازارهای جهانی از روز دوشنبه بهای اونس با سقوط 11 دلاری نسبت به جمعه گذشته، آغاز و بعد از افت و خیزهای پی در پی در اواخر هفته مجدد به کانال قبلی خود بازگشت و نرخ یک هزار 193 دلاری تجربه کرد. بنابراین ریزش بهای اونس از همان روزهای ابتدایی هفته، موجب روند نزولی بازار معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران شد. البته انتشار اخبار متفاوت موجب تغییر مسیر این روند برای سکه آتی به ویژه در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گردید.

به این ترتیب بازار معاملات آتی طی این هفته شاهد نوسانات فراوان در دامنه محدود بود، به طوری که در فواصل زمانی کوتاه، به طور مداوم درصد تغییرات از مثبت به منفی و برعکس، تغییر می‌کرد. به گفته کارشناسان مهم‌ترین دلیل این امر این بود که افزایش چندانی با توجه به پارامترهای تاثیر گذار برای بهای دلار پیش‌بینی نمی‌شد و از سوی دیگر نیز معامله‌گران این بازار قصد کاهش قیمت برای سکه آتی را بیش از این نداشتند، چرا که بازار چندان فروشنده نبود تا جایی که پیش‌بینی معامله‌گران برای سکه نقدی نیز حبابی بود.

از طرفی انتشار اخبار متعدد در رابطه با صحبت‌های رئیس فدرال رزرو آمریکا مبنی بر عدم افزایش نرخ بهره این کشور و به دنبال آن گزارش‌های منتشرشده در رابطه با کاهش نرخ ذخیره قانونی بانک مرکزی چین موجب افزایش بهای اونس شده بود.

اما این در حالی است که پارامترهایی همچون افزایش اونس جهانی طلا و ثبات نرخ ارز نتوانسته تاثیر چندانی بر روند معاملات سکه نقدی و آتی بگذارد، چرا که طبق گفته‌های وزیر امور خارجه کشورمان نگارش توافق نهایی آغازشده و ریزش بازار آتی سکه نشان می‌دهد که تاثیر پذیری بیشتری بر افزایش قیمت اونس و سایر عوامل تاثیر‌گذار بوده است.

البته برخی تحلیل‌ها گویای این مطلب بود که رکود فصلی بازار نیز سبب شده تا سطح معاملات در بازار کاهش یابد و منجر به کاهش قیمت‌ها شود. اما به طور کلی فعالان بازار معتقدند تا نتایج جدیدی از مذاکرات هسته ای باید صبر کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد