اونس طلا2232.37
مظنه14,417,000
18 گرم3,328,100
ارزش سکه32,481,501
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

دستگیری سارقان مسلح 30 کیلو طلا در بازار تهران

سایت طلا : فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ از دستگیری همه سارقان مسلح طلافروشی سال گذشته بازار تهران با انجام عملیاتی مشترک خبر داد.


به گزارش سایت طلا، اواخر سال گذشته یک فقره سرقت مسلحانه در یک کارگاه بزرگ تولید و عرضه مصنوعات طلا در بازار تهران به پلیس تهران گزارش شد که طبق بررسی های اولیه 30 کیلوگرم طلا توسط سارقان به سرقت رفته بود.

این سرقت در محدوده زمانی شب عید صورت گرفت که در این ایام حجم معاملات زیاد بوده و سارقان با استفاده از جلب اعتماد صاحب این شرکت مطرح طلا و جواهر و حضور همدستان خود به این سرقت بزرگ دست زده بودند، که نهایتاً با اعلام نیروی انتظامی تهران بزرگ تمامی این سارقین شب گذشته دستگیر شدند.

سردار حسین ساجدی نیا فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ امروز با حضور در بازار تهران در دیدار با صنف طلا و جواهر خبر دستگیری این سارقان را اعلام کرد، و بر اقتدار پلیس در مقابله با سارقان و متجاوزان به حقوق مردم تأکید نمود.

ساجدی‌نیا در مورد چگونگی دستگیری این سارقین گفت: در روزهای پایانی سال 93 تماسی با پلیس تهران گرفته شد که بر اساس آن در یک کارگاه طلا سازی در نزدیکی بازار تهران 30 کیلوگرم طلا سرقت شده است و سارقان مسلح بوده‌اند، و پلیس سریعاً در محل حضور پیدا کرد و به پلیس آگاهی تهران ماموریت داده شد تا اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهد و خوشبختانه همکاران ما توانستند در کمتر از یک هفته سارقان را شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه تصریح کرد: متاسفانه از آن‌جا که برخی از سارقین به خارج از کشور سفر کرده بودند و امکان دسترسی به آنها وجود نداشت صبر کردیم تا تمام 6 نفر سارق در ایران حضور داشته باشند و همزمان در عملیاتی مشترک شب گذشته این افراد را دستگیر کردیم، از این 6 نفر 5 نفر در تهران و 1 نفر در یکی از شهرهای شمال غرب کشور دستگیر شد و امروز برای بازسازی صحنه حضور پیدا کردیم.

وی با اشاره به اینکه این افراد پس از بازجویی برای ادامه کار به مراجع قضایی معرفی خواهند شد تصریح کرد: نکته مهم این است که 2 نفر از این 6 نفر سابقه سرقت مسلحانه داشته‌اند و مدتی در زندان بودند و در این جا از قوه قضاییه درخواست می‌کنم این افراد را که سابقه‌دار هستند و قبلا سرقت مسلحانه انجام داده‌اند به اشد مجازات برساند که درس عبرت برای سایرین باشد.

ساجدی نیا با تأکید بر این موضوع که سیستم‌های امنیتی کارگاه طلاسازی مناسب بوده است گفت: این سارقین بسیار حساب شده کار کرده‌ بودند و کاملاً به کارگاه آشنا بودند و اعتماد افراد داخل کارگاه را جلب کرده بودند و براساس اعتماد این اتفاق روی داد، و در حال حاضر مقداری از طلاهای سرقت شده کشف شده است و تلاش برای یافتن سایر طلاها ادامه دارد تا اگر فروخته شده است پس گرفته شود.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در گفتگو با سایت طلا خاطرنشان کرد: خوشبختانه در چند سال گذشته توصیه‌های خوبی به مجموعه صنف طلافروشان صورت گرفت و آنها نیز این توصیه‌ها را رعایت کردند و همانطور که می‌دانید برخلاف دهه‌های گذشته که وضعیت مناسب نبود در یک دهه گذشته و خصوصاً 5 سال گذشته اینگونه سرقت‌‌ها به صورت حداقلی بوده است و سالی چند بار اتفاق افتاده است که آن همه به سبب رعایت نکردن نکات بوده است.

وی علت کاهش سرقت‌ها از طلا فروشی ها را رعایت نکات ایمنی توسط مجموعه صنف طلا و جواهر و حضور به موقع و کشف به موقع پلیس دانست و افزود: خوشبختانه در 6 سال اخیر اگر هم سرقتی رخ داده است سریعا توسط پلیس کشف شده است و این موارد به حداقل رسیده است.

در همین حال محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران نیز در گفتگو با سایت طلا، عامل اصلی این سرقت را جلب اعتماد سارقان و نفوذ آنان به به این بنکداری عنوان کرد و افزود: این سارقان یک سری اطلاعات درون صنفی در اختیار داشتند و با استفاد از آن به این دستبرد اقدام کردند

وی ضمن توصیه به همه همکاران صنفی خود برای دقت و هوشیاری بیشتر در مورد بازگرداندن مقدار طلای به سرقت رفته گفت: از این 30 کیلو طلا مقدار زیادی از آن موجود است و مقداری از آن به فروش رفته که اقدامات پلیسی برای بازگرداندن مابقی آن ادامه دارد.

کشتی آرای در مورد همکاری این اتحادیه با نیروی انتظامی برای دستگیری سارقین این حادثه به سایت طلا گفت: از بدو این حادثه اتحادیه طلا و جواهر در صحنه حضور داشت، و بیش از یک ماه با پلیس همکاری داشته است تا این اتفاق کشف گردد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به طلا فروشان و اعضاء این صنف توصیه کرد که فریب ظاهر و اتفاقاتی را که از نظر مالی تحریک کننده است نخورند، و موارد ایمنی که توسط پلیس ارائه می شود مد نظر داشته باشند تا چنین اتفاقی رخ ندهد.

وی با اشاره آمار بالای سرقت ها در گذشته خاطرنشان کرد: در 4-5 سال قبل شاید به طور متوسط در هفته چند سرقت مسلحانه و غیرمسلحانه در صنف طلا و جواهر رخ می داد، ولی الآن این آمار به حداقل رسیده و حتی گاهی ممکن است تنها یک اتفاق بیشتر در سطح کشور نباشد، که با رعایت نکات ایمنی این وضعیت بهتر هم می شود./ج


انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد