اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پیش‌بینی تجارت ایران پس از پایان تحریم‌ها/به صادرات 60میلیارد دلاری می‌رسیم

رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران عنوان کرد: هرچند هنوز تحریم‌ها کامل لغو نشده و مراودات تجاری و مالی ایران تقریبا به شکل قبل انجام می‌گیرد اما با لغو آنها واردات از مرز 70 میلیارد دلار و صادرات از مرز 60 میلیارد دلار عبور می‌کند.



اسدالله عسگراولادی با بیان این که برای ایران همچنان مبادلات کالا با هند و چین از سایر کشور‌ها آسان‌تر است، بیان کرد: ما در این کشور‌ها پول داریم و از محل آن پول می‌توانیم کالا به کشور بیاوریم. ولی همچنان مبادلات تجاری با کشور‌های دیگر دشوار و گشایش اعتبار میسر نیست.

وی ادامه داد: تجار همچنان باید پول را با تی تی یا حواله تلگرافی ارسال کرده و به فروشنده‌ها اعتماد کنند.بنابراین چالش اصلی‌ ما در تجارت خارجه چه صادرات و چه وارادات مساله بانکی است.

عسگراولادی با تاکید بر این که باید این موضوع را فراموش نکنیم که هنوز تحریم‌ها لغو نشده و در اوضاع تجاری ما تحولی رخ نداده است،گفت:اگر توافق انجام شود مرز واردات ما به 70 میلیارد دلار و مرز صادرات هم به 60 میلیارد دلار می‌رسد. همچنین اگر تحریم نفتی را بردارند رونق زیادی در اقتصاد ما شکل می‌گیرد.

رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران با بیان این که در حال حاضر صادرات نفت ایران بسیار محدود است و تنها به یک تا چند کشور آسیایی صادرات صورت می‌گیرد، اظهار کرد: صادرات نفت ایران تنها به آسیای شرقی است. البته گاهی محموله‌هایی را در خلیج فارس هم می‌فروشیم. صادرات نفت ایران از مرز یک میلیون بشکه در روز تجاوز نکرده و این میزان برایمان بسیار کم است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد