اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ذخایر طلای چین به بیش از 3510 تن رسیده است

سایت طلا : واحد اطلاعات اقتصادی بلومبرگ در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که میزان ذخایر طلای چین به بیش از 3510 تن افزایش یافته است.



به گزارش سایت طلا به نقل از بلومبرگ، چین قصد دارد با افزایش ذخایر طلای خود تسلط آمریکا بر تجارت و اقتصاد جهانی را به چالش بکشد.

بر اساس این گزارش گرچه بانک مرکزی چین از سال 2009 میلادی تاکنون میزان ذخایر رسمی طلای این کشور را اعلام نکرده ولی آمارهای واحد اطلاعات اقتصادی بلومبرگ نشان می دهد که میزان ذخایر طلای این کشور به بیش از 3510 تن رسیده است.

چین در سال 2010 میلادی به دومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شده و تلاش زیادی را آغاز کرده است تا یوان را به رقیب جدی دلار در عرصه مبادلات بین المللی تبدیل کند. چین بیش از 3700 میلیون دلار ذخایر ارزی در اختیار دارد و به نظر می رسد سهم طلا در ذخایر ارزی خود را طی سال های اخیر افزایش داده است.

میزان ذخایر طلای آمریکا اکنون به بیش از 8133 تن رسیده است. به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، چین برای تبدیل به یک ابرقدرت اقتصادی واقعی که بتواند جایگاه آمریکا را به چالش بکشد نیاز به افزایش ذخایر طلا داشته تا بتواند ارزش یوان را به پشتوانه آن افزایش دهد.

روسیه نیز از سال 2005 تاکنون میزان ذخایر طلای خود را 3 برابر افزایش داده است. چین بزرگترین تولید کننده طلای جهان است و پس از هند نیز دومین بازار بزرگ مصرف این فلز زرد به شمار می رود.

گزارش سایت طلا می افزاید، بر اساس آمارهای صندوق بین المللی پول، دلار 63 درصد ذخایر ارزی بانک های مرکزی جهان را تشکیل می دهد و یورو نیز 22 درصد این ذخایر را شامل شده است. در حالی که چین برای بین المللی کردن یوان تلاش می کند ولی آمارهای سوئیفت نشان می دهد که طی ماه فوریه تنها 1.8 درصد مبادلات ارزی جهان با یوان انجام شده است.

قیمت جهانی طلا از 882 دلار در هر اونس در پایان سال 2008 میلادی به بیش از 1921 دلار در سال 2011 رسید ولی بار دیگر طی سال های 2013 و 2014 میلادی با افت شدیدی روبرو شده است.

معاون بانک مرکزی چین در اظهاراتی بی سابقه تاکید کرده است که چین تنها 2 درصد ذخایر ارزی خود را به طلا تبدیل کرده است. شورای جهانی طلا بر این باور است که ایده آل این است که بانکهای مرکزی جهان 4 تا 10 درصد ذخایر ارزی خود را به طلا تبدیل کنند./م


انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد