اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بهای جهانی طلا همچنان در سطح 1200 دلار باقی ماند

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز دوشنبه گرچه تحت تاثیر کاهش نسبی ارزش دلار با افزایش اندکی روبرو شد ولی این نوسان جزئی دوام چندانی نداشت و همچنان اونس طلا در سطح 1200 دلاری ماندگار شد.


به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، علی رغم انتشار گزارش مربوط به افزایش نرخ تورم آمریکا طی ماه مارس و گمانه زنی های مربوط به افزایش زودتر نرخ بهره از سوی فدرال رزرو ، ارزش دلار امروز دوشنبه در برابر سایر ارزهای معتبر بین المللی با کاهش روبرو شده و این مساله موجب افزایش قیمت طلا شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا با 0.1 درصد افزایش به بیش از 1205 دلار رسیده است. قیمت طلا روز جمعه نیز پس از انتشار گزارش مربوط به افزایش نرخ تورم آمریکا با رشد 0.6 درصدی روبرو شد.

افزایش قیمت بنزین و قیمت مسکن در آمریکا موجب شده تا نرخ تورم این کشور برای دومین ماه متوالی در مارس افزایش یابد. کارشناسان اقتصادی بر این باورند که گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا همچنان فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد می کند.

ارزش دلار آمریکا طی هفته گذشته نیز با کاهش 2 درصدی روبرو شده است. میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز جمعه با 0.41 درصد افزایش به بیش از 739 تن رسید.

سرمایه گذاران بین المللی منتظر برگزاری نشست آتی فدرال رزرو آمریکا در اواخر آوریل هستند./م


انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد