اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

عوامل مؤثر بر نوسانات این روزهای بازار طلا

سایت طلا: رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان ضمن بیان دلایل نوسانات بهای طلا، روند قیمتی این فلز زرد را در هفته جاری مثبت ارزیابی کرد.


"هوشنگ شیشه بران" رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان در خصوص روند قیمتها در بازار جهانی طلا و نوسانات بهای آن در گفتگو با سایت طلا گفت: قیمت جهانی طلا در هفته گذشته در مرز 1200 دلار در هر اونس نوسان داشت و طلا تحت تاثیر نوسانات دلار و قیمت جهانی نفت قرار گرفت.

وی ضمن یادآوری تاثیر ارزش دلار بر بهای جهانی طلا خاطر نشان کرد: با سقوط ارزش دلار، برای خریدارانی که از ارزهای دیگر استفاده می کنند قیمت طلا افزایش پیدا می کند و این رویداد تقاضای خریداران طلا را محدود می کند.

شیشه بران ادامه داد: هنوز گمانه زنی ها برای افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو می تواند تقاضای جهانی طلا را کاهش دهد و رشد ارزش دلار را به همراه داشته باشد.

وی با توجه به تاثیر قیمت نفت بر بهای جهانی طلا افزود: هفته گذشته افزایش بهای جهانی نفت خام به خصوص در روز چهارشنبه نسبت به دو ماه اخیر بر قیمت طلا موثر بود اما با این حال دلار شاخص ترین عامل نوسان بهای طلاست.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان عوامل دیگر موثر بر بهای جهانی طلا از جمله افزایش نگرانی ها نسبت به خطر ورشکستگی یونان و خروج آتن از منطقه یورو را در روند قیمتی هفته گذشته بی تاثیر دانست و گفت: علت بی تمایلی سرمایه گذاران برای خرید طلا این است که آنها فکر می کنند سیاستمداران اجازه ورشکستگی یونان را نخواهند داد.

وی افزود: اعلام رشد تولید ناخالص چین به میزان 7 درصد که کمترین نرخ در 6 سال گذشته بوده، واکنش منفی بازار سهام آسیا را به دنبال داشته است که از دیگر عوامل تاثیرگذار بر بهای جهانی طلا و نوسانات آن در محدوده 1200 دلار در هر اونس می باشد.

شیشه بران در خاتمه در خصوص بازار داخلی طلا نیز گفت: با توجه به اینکه در ابتدای هفته قرار داریم، چشم انداز بازار را به طور کلی مثبت ارزیابی می کنم و امیدوار هستم بازار بسیار پویایی در زمینه تولید و خرید و فروش طلا داشته باشیم./ا

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد