اونس طلا2377.21
مظنه16,266,000
18 گرم3,755,000
ارزش سکه36,647,298
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

افزایش قیمت طلا موقتی و زودگذر خواهد بود

سایت طلا : برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که افزایش مجدد قیمت طلا به بالاتر از 1200 دلار در هر اونس موقتی و زودگذر خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکونیوز، کارشناسان ارشد اقتصادی معتقدند که قیمت طلا در روزهای آینده نیز همچنان به شدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار و انتشار امارهای اقتصادی آمریکا قرار خواهد داشت.

بر اساس این گزارش افزایش نرخ تورم آمریکا طی ماه مارس تاثیر زیادی بر افزایش مجدد قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه داشته و موجب شده تا قیمت طلا بار دیگر به بالاتر از 1200 دلار در هر اونس برسد.

البته نظرسنجی جدید کیتکونیوز از کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار طلا نشان می دهد قیمت طلا در روزهای آینده نیز با افزایش نسبی روبرو خواهد شد ولی برخی تحلیلگران معتقدند که این افزایش قیمت موقتی و زودگذر خواهد بود.

تدی اسلوپ تحلیلگر موسسه آی آی تریدر تاکید کرد که هیچ عامل مهم و موثری برای افزایش بیشتر قیمت طلا در بازارهای جهانی وجود ندارد و به نظر من هرگونه افزایش قیمتی در روزهای آینده موقتی خواهد بود.

وی گفت: سطح مقاومتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1221 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1225 دلار نیز افزایش خواهد یافت.

اوله هانسن تحلیلگر ارشد موسسه ساکسو بانک نیز گفت: کاهش ارزش دلار و افت سهام در بازارهای بین المللی موجب تقویت قیمت طلا شده است ولی به نظر من این مساله موقتی خواهد بود.

جفری نیکولس تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه روسلاند کاپیتال نیز گفت: به نظر من ارزش دلار همچنان عامل بسیار مهمی برای تعیین نوسانات قیمت طلا به شمار می رود. مسیر طلا در روزهای آینده نیز تحت تاثیر ارزش دلار و آمارهای اقتصادی آمریکا قرار خواهد داشت.

نخستین گزارش اقتصادی آمریکا روز چهارشنبه آینده منتشر خواهد شد. براساس گزارش سایت طلا، آمارهای مربوط به وضعیت بخش مسکن آمریکا در ابتدا منتشر می شود و سپس آمارهای اولیه مربوط به تولیدات صنعتی این کشور منتشر خواهد شد.

گزارش مربوط به فروش کالاهای بادوام آمریکا در ماه مارس نیز قرار است روز جمعه منتشر شود. همه این گزارش ها می تواند تاثیر زیادی بر روند ارزش دلار و در نتیجه قیمت طلا داشته باشد.

نگرانی های زیادی نسبت به وضعیت اقتصادی آمریکا در ماه های اخیر مطرح شده است. این مساله می تواند در تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده موثر باشد./م


انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد