اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نگاهی به عملکرد سکه در سال جدید

سایت طلا : بازار سکه در هفته گذشته شاهد نوساناتی بود که با توجه به افزایش دلار و پایان کاهشی سکه، تأثیر گذاری اونس بر بازار نمایان می شود.


به گزارش سایت طلا، روز گذشته قیمت سکه در فراز و فرود قیمتی، افزایش بها را تجربه کرد که تقویت دلار و طلای جهانی زمینه ساز رشد 21 هزار تومانی سکه و ورود آن به مرز 970 هزار تومان شد و این در شرایطی است که در هفته ی گذشته بیشتر نوسانات سکه در محدوده ی 950 تا 965 هزار تومان بود.

البته در اولین روز هفته ی گذشته بازار سکه در مقابل بیانیه لوزان و ریزش شدید دلار واکنش هیجانی داشت و ارزش سکه را به 915 هزار تومان رساند، رقمی که 21 هزار تومان از روز سه شنبه 11 فرورین ماه پایین تر بود.
اما در ادامه ی فعالیت بازار با معکوس شدن روند دلار، بهای سکه نیز افزایش یافت و به 952 هزار تومان رسید.

در روز یکشنبه سکه به روند صعودی که از روز گذشته آغاز کرده بود، ادامه و بر بهای 965 هزار تومان قرار گرفت که بیانگر رشد 13 هزار تومانی این سکه بود.
فعالان در افزایش سکه، رشد اونس جهانی دربازه زمانی تعطیلات نوروز را دخیل می دانند.
در غروب روز یکشنبه ارزش هر نیم و ربع سکه به 510 و 276 هزار تومان و سکه 1 گرمی به 181 هزار تومان رسید.

در روز دوشنبه نوسانهای شدید در بازار کاهش و قیمت سکه برخلاف روند افزایشی اونس در بازارهای جهانی در مسیر کاهشی قرار گرفت و 7 هزار تومان افت را به ثبت رساند.

افت دلار و رشد کمتر از انتظار طلای جهانی در این روز سکه را تحت فشار قرار داد و این در شرایطی است که فعالان انتظار داشتند سکه از اونس جهانی تبعیت کند و به مسیر افزایشی خود ادامه بدهد.

البته در این روز نیم سکه 1 هزار تومان رشد و ربع و سکه 1 گرمی در برابر کاهش قیمت به علت افزایش تقاضا در آستانه روز زن مقاومت کردند.
در روز سه شنبه رشد دلار سبب بازگشت سکه به مرز 960 هزار تومان شد اما افت طلای جهانی این رشد را محدود به 4 هزار تومان در سکه بهار آزادی کرد.
هر نیم و ربع سکه نیز در روز سه شنبه با بهای 520 و 284 هزار تومان و سکه 1 گرمی با نرخ 184 هزار تومان به فروش رسیدند.

گزارش سایت طلا می افزاید، روز چهارشنبه سکه تحت تأثیر نوسانات دلار قرار گرفت که در نهایت افت دلار و عدم داشتن تقاضای زیاد کاهش 10 هزار تومانی این سکه را رقم زد. اما قیمت سایر سکه ها تغییری را به ثبت نرساند و افزایش تقاضا مانع از افت این سکه ها شد.

در روز پنج شنبه سکه ها تحت تأثیر افت دلار و طلای جهانی کاهش یافتند که با وجود قرار گرفتن سکه بهار آزادی بر بهای 951 هزار تومان، رشد 15 هزار تومانی را نسبت به روز شنبه شاهد بود.
در پایان معاملات روز پنج شنبه نیم سکه بر بهای 515 هزار تومان و ربع و سکه 1 گرمی بر 280 و 185 هزار تومان قرار گرفتند.

گفتنی است، بازار سکه همواره تحت تأثیر دو متغییر اونس و دلار داخل تغییراتی را شاهد است که سال 93 را همانند سال قبل تر از آن با بازدهی منفی به پایان رساند تا تقاضا برای سکه به منظور کسب سود کاهش یابد.

حال سال جدید نیز در پی این دو عامل و البته اثرات مذاکرات هسته ای با نوسان آغاز شد، نوسانی که ارزش سکه را تا سطح 915 هزار تومان پایین و در روز گذشته به 972 هزار تومان رساند.
با توجه به حفظ فشار کاهشی بر اونس و احتمال توافق نهایی ایران با 1+5، باید منتظر ماند و دید که سکه امسال را چگونه پشت سر خواهد گذاشت؟/گ


انتهای پیام


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد