اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ادامه روند نزولی قیمت طلا در بازارهای بین المللی

سایت طلا : قیمت طلا امروز سه شنبه بار دیگر در بازارهای جهانی با کاهش روبرو شده تا به سوی روند نزولی برای دومین ماه متوالی به پیش برود.


به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، انتظار سرمایه گذاران و تحلیلگران اقتصادی نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت طلا داشته است.

بر اساس این گزارش اظهارات اخیر جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا مبنی بر افزایش احتمالی نرخ بهره تا پایان سال 2015 میلادی روند نزولی قیمت طلا را تشدید کرده است.

قیمت طلا نسبت به هفته گذشته که به بیش از 1200 دلار رسیده بود و بالاترین رکورد در 3 هفته اخیر را ثبت کرده بود بیش از 3 درصد کاهش داشته است. قیمت طلا هفته گذشته برای 7 روز متوالی با افزایش روبرو شده بود که این مساله از سال 2012 میلادی بی سابقه بوده است.

جیمز استیل تحلیلگر ارشد موسس اچ اس بی سی در این باره تاکید کرد که قیمت طلا در شرایط کنونی نتوانسته است سطح روانی 1200 دلاری را حفظ کند و این مساله نشان می دهد که احتمال ادامه روند نزولی قیمت طلا همچنان وجود دارد. به نظر من قیمت طلا در کوتاه مدت با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد.

قیمت هر اونس طلا امروز سه شنبه با 0.1 درصد کاهش به کمتر از 1184 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته نیز با 1.4 درصد کاهش روبرو شده بود.

قیمت طلا در ماه مارس تاکنون با کاهش 2 درصدی روبرو شده ولی در سه ماه نخست 2015 میلادی تقریبا بدون تغییر بوده است.

سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی طی روزهای آینده منتظر انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا، منطقه یورو و چین هستند. این آمارها تاثیر زیادی بر تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره خواهد داشت.

کارشناسان اقتصادی در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده اند که اقتصاد آمریکا طی ماه مارس بیش از 245 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. اقتصاد آمریکا در ماه فوریه نیز 295 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده بود. این برای دوازدهمین ماه متوالی خواهد بود که اقتصاد آمریکا بیش از 200 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد کرد.

این مساله از سال 1994 میلادی بی سابقه بوده است که اقتصاد آمریکا برای یک سال متوالی بیشتر از 200 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده باشد./م


انتهای پیام



خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد