اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رییس جمهور: اقتصاد کشور به سمت رونق پیش می رود

رییس جمهور گفت: اقتصاد کشور به سمت رونق پیش می رود و مناطق آزاد باید به مراکز جذب سرمایه و توسعه صادرات تبدیل شوند.



آقای روحانی امروز در نشست روسای هیات امنای مناطق آزاد در قشم افزود: سیستم مالی و بانکی کشور باید اصلاح شود.

رییس جمهور با بیان اینکه مناطق آزاد می تواند به الگویی برای توسعه کشور در بخش های مختلف تبدیل شوند گفت: بهره گیری از فناوریهای جدید، جذب سرمایه و صادرات، از اولویت های مناطق آزاد است و حرکت و برنامه ریزی در این راستا ضروری است.

آقای روحانی گفت: تردیدی ندارم که کشور امسال به سمت رونق اقتصادی پیش می رود و همه باید تلاش کنیم که اقتصاد کشور به رونق و شکوفایی بیش از پیش برسد.


***امروز اقتصاد کشور از دوره رکود خارج شده است

رییس جمهور افزود: امروز اقتصاد کشور از دوره رکود خارج شده است و تا رسیدن به رونق مطلوب هم به زمان نیاز دارد و در این مسیر باید تحرک و شتاب بیشتری ایجاد شود.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه امسال می توان تولید را تقویت و سرمایه را جذب کرد افزود : برای اینکه به رونق برسیم باید تسهیلات لازم فراهم شود و شرایط کسب و کار بهبود یابد.

وی گفت: در چنین شرایطی است که می توان انواع سرمایه های داخلی و خارجی را جذب کرد و مناطق آزاد با توجه به فرصت و شرایط ویژه ای که دارند می توانند نقش بسزایی در جذب سرمایه داشته باشند.


***جلب اعتماد مردم و سرمایه گذاران برای فعالیت اقتصادی

رییس جمهور گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی و حرکت شود تا اعتماد مردم و سرمایه گذاران برای فعالیت اقتصادی جلب و تقویت شود.

دکتر روحانی گفت: رونق اقتصادی نیازمند سرمایه و تکنولوژی است و بدون آن امکان پذیر نیست.

وی گفت: باید شرایطی فراهم شود که سرمایه گذاران و تولید کنندگان به سود آوری هزینه هایی که انجام می دهند، اعتماد داشته باشند و مناطق آزاد برای فراهم کردن این شرایط از ظرفیت های بهتری برخوردار است.


***باید زیر بناهای لازم را برای تولید کنندگان فراهم کرد

رییس جمهور افزود: باید زیر بناهای لازم را برای تولید کنندگان فراهم کرد و اعتماد برای آنان ایجاد نمود و اجازه نداد که به این اعتماد لطمه و صدمه ای وارد شود.

آقای روحانی با تاکید بر به کار بردن دقت لازم برای شناسایی سرمایه گذاران واقعی گفت: باید از ابتدا مراقبت و دقت لازم را به کار گرفت تا سرمایه گذار و تولید کننده واقعی وارد عرصه فعالیت و سرمایه گذاری شوند.

رییس جمهور گفت: اگر مناطق آزاد در این مسیر درست حرکت کنند می توانند به الگویی برای سراسر کشور تبدیل شوند.

روحانی افزود: اقتصاد مقاومتی مناطق آزاد را به جذب منابع خارجی و توسعه صادرات موظف کرده است و این اقدامات باید از اولویت های مناطق آزاد باشد.


***مناطق آزاد باید مراکزی برای جذب سرمایه باشد

رییس جمهور گفت: در گذشته مناطق آزاد به مراکزی برای خرید اجناس تبدیل شده بود در حالی که باید این مناطق مراکزی برای جذب سرمایه در زمینه های مختلف باشد.

آقای روحانی گفت: گردشگری از راه های رسیدن به رونق و افزایش اشتغال است و ضرورت دارد مورد توجه جدی قرار گیرد.

رییس جمهوری لزوم تهیه شاخص هایی برای سنجش مناطق آزاد را مورد تاکید قرار داد و افزود: صادرات غیر نفتی، جذب سرمایه خارجی، رضایت گردشگر، توجه به محیط زیست و مناطق تاریخی و دینی، رضایت میزبانان و مردم بومی از جمله این شاخص ها است.

آقای روحانی با اشاره به اهمیت توجه به رضایت مردم بومی و مسافران و گردشگران، گفت: باید برای گردشگرانی که توان استفاده از هتل ها را ندارند تسهیلات و امکاناتی فراهم شود که راحت تر و آسوده تر بتوانند استراحت کنند.

رییس جمهوری گفت: شرایط امسال به گونه ای است که فضای بین المللی نیز می تواند برای فعالیت اقتصادی در کشورمان مفید باشد و یکی از دستورات اقتصاد مقاومتی، دیپلماسی اقتصادی و تسهیل رابطه با کشورهای جهان و بویژه کشورهای منطقه است و مناطق آزاد نقش مهمی در این زمینه دارد.

آقای روحانی با اشاره به نامگذاری امسال به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی افزود: همه همدلانه حرکت کرده و همزبان و هم سخن در یک مسیر باشند تا وحدت و اتحاد و دوستی بیش از گذشته در کشور فراگیر شود.

در این نشست شماری از روسای مناطق آزاد از جمله منطقه آزاد کیش، سرخس، ماکو، چابهار و انزلی گزارشی را از فعالیت های سال گذشته و برنامه ها و طرحهای سال جاری خود در زمینه های اقتصادی، صنعتی و فرهنگی ارائه کردند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد