اونس طلا2371
مظنه16,356,000
18 گرم3,775,700
ارزش سکه36,850,068
قدیم (بهار)40,500,000
جدید (امامی)44,200,000
نیم25,950,000
ربع15,950,000

اظهارات مهم رئیس فدرال رزرو آمریکا در خصوص نرخ بهره

سایت طلا : رئیس فدرال رزرو آمریکا روز جمعه تاکید کرد که وی انتظار دارد بانک مرکزی آمریکا امسال روند افزایش نرخ بهره را به صورت تدریجی آغاز کند.


به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا تصریح کرد که انتظار می رود بانک مرکزی آمریکا امسال نرخ بهره را به صورت تدریجی افزایش دهد. البته یلن به هیچ گونه جزییات بیشتری در خصوص مسیر افزایش نرخ بهره آمریکا طی ماه های آینده اشاره نکرده است.

بر اساس این گزارش وی افزود: روند افزایش نرخ بهره آمریکا به طور مستقیم بستگی به وضعیت تحولات اقتصادی خواهد داشت و روند عادی سازی سیاست های پولی فدرال رزرو ممکن است سریع یا کند باشد که این مساله بستگی به اوضاع اقتصادی طی ماه های آینده دارد.

فدرال رزرو آمریکا از سال 2008 میلادی تاکنون نرخ بهره را نزدیک به صفر ثابت نگه داشته و میلیاردها دلار نقدینگی به اقتصاد این کشور تزریق کرده است. بسیاری از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو در نشست ژوئن برای نخستین بار از سال 2006 میلادی نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

جیم سالیوان تحلیلگر ارشد اقتصادی در این باره گفت: تمرکز بازارهای جهانی در شرایط کنونی بر زمان افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو خواهد بود و این مساله تاثیر زیادی بر روند نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا خواهد داشت.

یلن افزود: ثابت نگه داشتن نرخ بهره نزدیک به صفر تاثیر مثبت زیادی بر وضعیت بازار اشتغال داشته و بعید است که در شرایط کنونی نرخ بهره به صورت متوسط و متعادلی افزایش یابد چرا که این مساله به ضرر بازار اشتغال خواهد بود.

بسیاری از تحلیلگران معتقدند که فدرال رزرو تا پایان امسال نرخ بهره را به 0.625 درصد افزایش خواهد داد. کارشناسان اقتصادی همچنین اعلام کردند که افزایش نرخ بهره آمریکا در نشست آوریل بعید خواهد بود و احتمالا نخستین افزایش نرخ بهره در نشست ژوئن کلید خواهد خورد.

یلن تاکید کرد: بازار اشتغال آمریکا طی ماه های آینده نیز عملکرد مثبتی خواهد داشت. فدرال رزرو به دقت تحولات مربوط به نرخ تورم را نیز زیر نظر دارد. افزایش هزینه های مصرفی بخش خصوصی نیز به نفع رشد و رونق اقتصادی آمریکا است.

یلن بدون اشاره به زمان دقیق افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، گفت: در شرایط کنونی روند افزایش نرخ بهره بسیار مهمتر از زمان انجام آن است. بازارهای مالی جهان به دقت منتظر روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو هستند./م


انتهای پیام




خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد