اونس طلا2394.45
مظنه16,186,000
18 گرم3,736,500
ارزش سکه36,467,058
قدیم (بهار)40,800,000
جدید (امامی)43,700,000
نیم26,000,000
ربع16,000,000

آرامش نسبی همچنان برای اونس طلا

سایت طلا : قیمت طلا که در 4 روز گذشته تحت تاثیر بیانیه فدرال رزرو آمریکا و کاهش ارزش دلار با افزایش روبرو شده بود امروز سه شنبه با کاهش نسبی روبرو شده است.


به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، کاهش نسبی قیمت طلا در شرایطی است که گمانه زنی ها در خصوص افزایش نرخ بهره آمریکا در نشست سپتامبر فدرال رزرو بیشتر از قبل شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا با کاهش اندکی نسبت به روز گذشته به 1186 دلار رسیده است. قیمت طلا روز دوشنبه برای لحظاتی به بیش از 1191 دلار رسید که این بالاترین رکورد از 6 مارس به شمار می رود. قیمت طلا روز گذشته برای چهارمین روز متوالی با افزایش روبرو شده بود.

کاهش ارزش دلار در 4 روز گذشته موجب شد تا سرمایه گذاران بین المللی خرید طلا را ترجیح دهند. فدرال رزرو آمریکا در بیانیه اخیر خود پیش بینی نسبت به رشد اقتصادی این کشور طی ماه های آینده را کاهش داده است. جانت یلن رئیس فدرال رزرو نیز بر این مساله تاکید کرده است که بانک مرکزی آمریکا عجله ای برای افزایش نرخ بهره ندارد.

تازه ترین نظرسنجی رویترز نیز نشان می دهد که اکثر بانکداران و سرمایه گذاران بورس وال استریت بر این باورند که فدرال رزرو احتمالا در نشست سپتامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد و این مساله بار دیگر موجب افت نسبی قیمت طلا شده است.

ادوارد میر تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری اف سی استون تاکید کرد که ما انتظار داریم که قیمت طلا در کوتاه مدت به شدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار آمریکا قرار داشته باشد. با توجه به اینکه ارزش دلار احتمالا با افت بیشتری روبرو خواهد شد به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت افزایش نسبی خواهد داشت.

البته هنوز برخی کارشناسان اقتصادی نسبت به مقاومت شدید طلا در برابر افزایش قیمت هشدار می دهند.

جیمز استیل تحلیلگر برجسته موسسه سرمایه گذاری اچ اس بی سی نیز گفت: من بر این باورم که طلا در شرایط کنونی در برابر سطح 1200 دلاری به شدت مقاومت می کند. تنها در صورت شکسته شدن این سطح قیمتی است که می توان نسبت به افزایش بیشتر قیمت طلا امیدوار بود.

هنوز بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند که فدرال رزرو تا پایان سال 2015 میلادی نرخ بهره را افزایش خواهد داد./م


انتهای پیام


خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد