اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نگاه مجدد بازار طلا به نشست بانک مرکزی آمریکا

سایت طلا : قیمت جهانی طلا امروز دوشنبه در آستانه برگزاری نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا تغییر چندانی نداشت و همچنان نزدیک به پایین ترین سطح خود در 3 ماه اخیر رسیده است.


به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، افزایش ارزش دلار در آستانه برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا در روزهای سه شنبه و چهارشنبه فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است.

بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا می تواند موجب تقویت بیشتر ارزش دلار شده و این مساله در نهایت به ضرر قیمت طلا خواهد بود.

قیمت هر اونس طلا که در آغاز مبادلات امروز دوشنبه تا 1153 دلار در هر اونس کاهش یافته بود با افزایش نسبی روبرو شده و به 1159 دلار رسیده تا نسبت به روز جمعه تغییر چندانی نداشته باشد.

قیمت طلا طی هفته گذشته نیز با کاهش یک درصدی روبرو شده بود. گزارش سایت طلا حاکیست، قیمت طلا هفته گذشته پس از انتشار گزارش وزارت کار آمریکا مبنی بر بهبود اوضاع بازار اشتغال و کاهش نرخ بیکاری با کاهش شدیدی روبرو شد و به کمتر از 1147 دلار رسید.

بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا در نشست ژوئن نرخ بهره را برای نخستین بار از سال 2006 میلادی افزایش خواهد داد.
سرمایه گذاران بین المللی منتظر برگزاری نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا هستند تا وضعیت ارزش دلار و قیمت جهانی طلا روشن شود. افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا می تواند موجب کاهش تقاضای طلا شود.

شاخص ارزش دلار در روزهای اخیر به بالاترین سطح خود در 12 سال اخیر رسیده است. اجرای محرک پولی از سوی بانک مرکزی اروپا تاثیر زیادی بر افت شدید ارزش یورو داشته است.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.4 درصد کاهش به کمتر از 750 تن رسیده است. به نظر می رسد در صورت افزایش نرخ بهره آمریکا ، بسیاری از صندوق های سرمایه گذاری جهان اقدام به فروش ذخایر طلای خود خواهند کرد و این مساله نیز خبر بد دیگری برای بازار طلا خواهد بود.

بانک مرکزی اروپا از دوشنبه گذشته اجرای محرک پولی به ارزش هزار میلیارد یورو را آغاز کرده است. بر اساس این طرح بانک مرکزی اروپا هر ماه 60 میلیارد یورو برای خریداری اوراق قرضه اختصاص خواهد داد./م


انتهای پیام


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد