اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

اونس زیر مرز روانی می‌ماند؟

فلز زرد که روزهای دوشنبه و سه‌شنبه رو به ضعف داشت، روز چهارشنبه با فشار آمار خوب از بازار کار آمریکا به پایین سطح حمایتی افت کرد.



هر اونس فلز زرد که در دو روز نخست هفته کاری روی قیمت‌های 1205 و 1203 دلار ایستاده بود، روز گذشته تا ساعت 6 بعدازظهر به وقت تهران به بهای 1198 دلار رسید، گرچه هم‌اکنون که شما این گزارش را می‌خوانید ممکن است قیمت متفاوتی به‌عنوان قیمت نهایی سومین روز کاری ثبت شده باشد.

اونس طلا که روز دوشنبه 8 دلار افت کرده بود، روز سه‌شنبه نیز 2 دلار دیگر ارزان شد. افت نسبی سه‌شنبه در شرایطی رخ داد که بازار در انتظار اخبار احتمالی جدید بی‌قرار بود.

اونس در بیشتر مقاطع روز سه‌شنبه روندی سینوسی داشت. معامله‌گران در این روز در واقع انتظار برای گزارش اشتغالزایی روز جمعه را نشان دادند، داده‌های این گزارش مهم‌ترین آمار ماه است.

سه‌شنبه «بازارهای خارجی» کلیدی بر بازار فلزهای گرانبها تاثیر افزایشی داشتند. شاخص دلار در مقطعی از روز، رو به افت گذاشت و قیمت‌های نفت خام نیز با افزایش روبه‌رو شدند. این دو عامل بازارهای طلا و نقره را تحت فشار قرار داد.

دیگر خبر دومین روز کاری هفته، رشد بازارهای سهام اروپا به دلیل اعلام آمار خوب خرده‌فروشی آلمان بود. میزان خرده‌فروشی بزرگ‌ترین اقتصاد اتحادیه اروپا در ماه ژانویه در مقیاس سالانه 9/ 2 درصد رشد داشته است. با این حال، اروپا همچنان اخبار نگران‌کننده‌ای درباره تورم معکوس دارد.

شاخص بهای مصرف‌کننده اتحادیه اروپا در ماه ژانویه نسبت به ماه دسامبر 9/ 0 درصد و نسبت به یک سال پیش از آن 4/ 3 درصد افت داشته است. تورم معکوس یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های اقتصاد جهان است.

اونس روز چهارشنبه را با افزایشی اندک آغاز کرد، اما خیلی زود رو به افت گذاشت. کمترین و بیشترین قیمت‌هایی که تا لحظه نوشته شدن این گزارش ثبت شدند، 1197 و 1209 دلار بودند.

معامله‌گران روز گذشته نیز در انتظار انتشار آمار اقتصادی از اقتصادهای عمده جهان بودند. علاوه‌بر داده‌های اقتصادی اولین و دومین اقتصاد بزرگ جهان، نشست پنجشنبه شورای حکام بانک مرکزی اروپا نیز مورد توجه خواهد بود.

اونس در هفته کاری جدید در مقاطعی به مرز روانی قیمتی رسید، اما عدم افت فلز زرد به زیر قیمت 1200 دلار تا بعد از ظهر چهارشنبه نشان از مقاومت طلا در برابر سقوط بیشتر است. خبر دیگری که روز چهارشنیه جلب توجه کرد افت بورس‌های جهان در پی انتشار اخبار ناامیدکننده از اقتصاد اروپا بود.

افت شاخص مدیران خرید منطقه یورو باعث شد که شاخص‌های اروپایی از رکورد 7 ساله خود افت کنند و دیگر بازارهای سهام جهان را نیز تحت‌تاثیر قرار دهند. این در حالی است که تازه‌ترین تحلیل فنی نشان می‌دهد که قیمت طلا در کوتاه‌مدت می‌تواند بار دیگر به سطح 1215 دلاری نزدیک شود.

به گزارش "سایت طلا" به نقل از پایگاه اینترنتی «اف ایکس استریت»، تحلیل‌های تکنیکال حاکی از آن است که سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه‌مدت 1200 دلار خواهد بود و ظاهرا قیمت این فلز زرد در شرایط کنونی بالاتر از این سطح تثبیت شده است.

بر اساس این گزارش اگر قیمت طلا به رقمی بالاتر از 1208 دلار در هر اونس دست یابد این احتمال وجود دارد که در کوتاه‌مدت بار دیگر به سطح 1215 دلاری برسد، ولی اگر قیمت طلا نتواند سطح 1204 دلاری را نیز حفظ کند به زودی به کمتر از 1200 دلار در هر اونس خواهد رسید.

چنانکه اشاره شد به اعتقاد کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار طلا، دامنه نوسانات قیمت طلا در دو روز آینده پیش از برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا و انتشار گزارش وزارت کار آمریکا، محدود خواهد بود و قیمت طلا با نوسانات زیادی روبه‌رو نخواهد شد.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که در صورت بهبود اوضاع بازار اشتغال آمریکا، ارزش دلار افزایش یافته و قیمت طلا با افت بیشتری روبه‌رو خواهد شد. دلار همچنین تحت‌تاثیر مباحث وابسته به نرخ بهره است.

بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که به‌رغم اظهارات اخیر جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در نشست کمیته بانکداری سنا مبنی‌بر آمادگی فدرال رزرو برای بررسی افزایش نرخ بهره به‌صورت نشست به نشست، فدرال رزرو نرخ بهره را در سال جاری میلادی افزایش خواهد داد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد