اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تداوم حجم پایین معاملات آتی سکه تا ماههای نخست سال آینده

در حال حاضر دامنه نوسانات آتی سکه بسیار محدود و ناچیز شده است. در حال حاضر دامنه نوسانات معاملات آتی سکه به حدود 50 تا 60 تومان رسیده است که این میزان نوسان اصلا در معاملات آتی به چشم نمی آید.



معاملات سکه نه تنها در بازار آزاد که در معاملات بورس کالا هم از آب و تاب افتاده است. کاهش تقاضا در بازار آزاد و نوسانات محدود و نزولی از یک سو و کاهش حجم معاملات در بازار آتی سکه در بورس نشان میدهد که حتی در روزهای پایانی سال هم نمی توان انتظار تحرکی در این بازار داشت.

اما روند عمدتا نزولی قیمت جهانی طلا و چشم انداز نه چندان مثبت برای قیمت جهانی اونس، از جمله دلایل کاهش حجم معاملات سکه در بازار آتی است.

"مهدی تقوی" یکی از کارشناسان بازار آتی سکه از تداوم رکود در معاملات آتی سکه می گوید. او با اشاره به اینکه حجم معاملات آتی سکه در بورس کالا به شدت کاهش داشته است، توضیح میدهد: از اوایل سال 93 حجم معاملات آتی سکه رو به کاهش گذاشت تا اینکه در ماههای اخیر سطح این معاملات به کف رسید. اما ریزش حجم معاملات آتی سکه با کاهش قیمت نیز همراه بود یعنی در حالی معاملات ریزش داشت که قیمت خود سکه نیز به شدت کاهش یافت.

وی با تاکید بر اینکه در معاملات آتی، مهمترین رکن تاثیرگذار دامنه نوسانات قیمتی است، تصریح کرد: در حال حاضر دامنه نوسانات آتی سکه بسیار محدود و ناچیز شده است. در حال حاضر دامنه نوسانات معاملات آتی سکه به حدود 50 تا 60 تومان رسیده است که این میزان نوسان اصلا در معاملات آتی به چشم نمی آید.

بنا به گفته این کارشناس بازار آتی سکه؛ در حال حاضر باتوجه به قیمت جهانی طلا و برآوردهای حاکم مبنی بر تداوم نوسانات محدود و نزولی این بازار، نمی توان چشم انداز مثبتی برای معاملات آتی سکه متصور بود. کمااینکه در حال حاضر و با قرار گرفتن در آستانه روزهای پایانی سال هم تحرک خاصی در این بازار رخ نداده است.

تقوی خاطرنشان کرد: باتوجه به شرایط کنونی بازار، پیش بینی می شود که رکود در معاملات آتی سکه و پایین بودن حجم معاملات در این بازار تا چند ماه نخست سال 94 هم ادامه یابد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد